Muke po Hrvatskoj pošti: Kad pošiljka brže pređe "malu zemlju Ameriku" negoli Grad Zagreb
Foto: Hrvatska pošta
SVE JE više onih koji se žale na rad i usluge Hrvatske pošte, državne tvrtke koja broji više od 10,5 tisuća zaposlenika i koja je prošlu godinu završila s neto konsolidiranim gubitkom od čak devet milijuna kuna.
Pritužbi na rad Hrvatske pošte je mnogo - od tih da pošiljkama treba i po više od tjedan dana da s jedne adrese u Zagrebu stignu na drugu, do tih da računi poslani poštom stižu prekasno pa su građani, ni krivi ni dužni, prisiljeni plaćati kamate zbog zakašnjelog plaćanja računa.
"Računi poštom stižu na adresu na dan ili nakon što je istekao rok plaćanja. Ovaj mjesec je u jedan dio grada (Karlovac) stigao račun 10. rujna, a to je ujedno bio i rok plaćanja, dok je u druge dijelove grada došao 12. rujna (račun je poslan 5. rujna prema žigu na kuverti). Služba za korisnike tvrdi da je problem u pošti", požalio nam se jedan od čitatelja navevši kako taj problem traje već mjesecima!
On nije jedini koji se požalio na kašnjenje računa - sličnih pritužbi ima i iz Zagreba, ali i iz drugih dijelova Hrvatske, posebice manjih mjesta gdje poštare viđaju "na parne ili neparne datume", a poštanski uredi rade svega pokoji dan u tjednu na sat ili dva.
Da je doista problem u sporosti i lošoj organiziranosti Hrvatske pošte svjedoči bizarna situacija kad vlastitu poštansku obavijest u Zagrebu uspiju isporučiti tek nakon više od tjedan dana, na posljednji dan važenja iste, na što nam se požalio čitatelj čiji je paket u manjem vremenskom razdoblju proputovao "pola Amerike" i stigao u Zagreb, na drugi kontinent, negoli je uopće poštanska obavijest o potrebnoj dokumentaciji stigla do njega. Naravno, kad se ubroji i čekanje na carinjenje, paket je dvostruko više vremena proveo šećući po Zagrebu negoli po SAD-u.
Jedna nam se čitateljica požalila na primitak paketa iz Londona, kojeg, budući da dolazi iz zemlje članice Europske unije, nije trebalo cariniti već ga samo dostaviti na kućnu adresu. Iz Londona u Zagreb je paket zrakoplovom stigao isti dan, a zahvaljujući Hrvatskoj pošti narednih 10 dana prelazio je zračnu udaljenost od otprilike pet kilometara do njene kućne adrese.
"Hrvatska pošta se već godinama suočava s konkurencijom pa mjesta za inerciju i lošu organizaciju nema"
U Hrvatskoj pošti potražili smo odgovore na sljedeća pitanja: Kako je moguće da pismo s jedne strane Zagreba na drugu putuje tjedan dana i više? Kako je moguće da se obavijest Hrvatske pošte dostavlja na kućnu adresu dan prije isteka važenja iste ili čak na sam dan prestanka važenja? Kako je moguće da se kasni s isporukom računa pa građani moraju plaćati kamate? Kako je moguće da paket naručen iz inozemstva u Hrvatskoj bude već istog dana, a potom Hrvatskoj pošti treba više od tjedan dana da ga dostavi na kućnu adresu na području Zagreba? Jesu li navedene pritužbe čitatelja posljedica nedovoljnog broja zaposlenika u Hrvatskoj pošti, loše organiziranosti pojedinih poštanskih ureda ili jednostavno sustav Hrvatske pošte u cijelosti ne funkcionira?
"Djelatnici Hrvatske pošte dostavljaju pošiljke u skladu sa Zakonom te ukoliko dođe do neke iznimke ili nepravilnosti, molimo korisnike da nam se jave na besplatan broj telefona kontaktnog centra 0800 303 304 ili putem elektroničke pošte na info@posta.hr, a kako bismo svaku pojedinu situaciju detaljno istražili.
Pošiljke koje pristižu iz inozemstva, ukoliko nisu iz zemalja Europske unije podliježu carinskoj kontroli, a koja je pod ingerencijom Carinske uprave, odnosno Ministarstva financije te vrijeme koje pošiljka provede u procesu carinjenja ne ulazi u rokove dostave, a to vrijedi i za druge zemlje. Što se tiče dostave pošiljaka unutar Hrvatske, pošiljke se u uručuju unutar rokova dostave, a u skladu s uslugom koju pošiljatelj odabere te ne možemo govoriti ni o kakvim redovitim kašnjenjima. Za sve iznimke, moguće sumnje i pritužbe, trebamo detalje od strane korisnika, a kako bismo pravovremeno mogli reagirati.
Hrvatska pošta konstantno poboljšava postojeće i uvodi nove usluge, sa svim svojim postojećim resursima. Također, restrukturiranje i optimizacija procesa poslovanja kontinuirani su procesi ove tvrtke, koja se, iako je u vlasništvu države, financira isključivo iz vlastitog poslovanja. Trendovi samog poštanskog tržišta su u opadanju već godinama, ne samo na razini Hrvatske, već globalno. Osim toga, Hrvatska pošta se kao tvrtka koja pruža poštanske usluge svakodnevno, već godinama, suočava sa konkurencijom, tako da mjesta za inerciju i lošu organizaciju nema.
Korisnik je uvijek na prvom mjestu, a vaše čitatelje pozivamo da nam se jave sa više detalja, a kako bismo im mogli dati konkretne odgovore na njihove konkretne upite. Nažalost, ovako općenite pritužbe, zbog premalo informacija o pošiljkama, ne možemo istražiti", poručili su iz Hrvatske pošte iako su im neki od čitatelja ranije već uputili prigovore na poslovanje i, kako su nam kazali - na njih nikad nisu dobili odgovor iz Hrvatske pošte.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati