Ne nasjedajte na lažne pozive: Prevaranti zovu građane, traže podatke o karticama i PIN-ove
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Foto: scx.hu
POSLJEDNJIH dana povećan je broj upita klijenata banaka o sumnjivim telefonskim pozivima starijim osobama u kojima se osobe koje zovu predstavljaju kao službenici banke te traže od klijenata informacije o stanju na računu, broj kartice i PIN, upozorava Hrvatska udruga banaka.
Pozivi se najčešće događaju u večernjim satima, a u nekim slučajevima i noću.
Pozivima se klijente banaka obavještava da su njihove kartice navodno zlouporabljene i da će to riješiti tako da im predaju karticu tekućeg računa i PIN, a u tu svrhu predlažu neki od načina primopredaje kartice i PIN-a.
Hrvatska udruga banaka upozorava građane da djelatnici banaka ne obavljaju ovakve telefonske razgovore, ne zovu klijente u večernjim satima i ne traže podatke o karticama.
Nitko nema pravo tražiti vaš PIN ili broj kartice
Banka, a ni kartična kuća koja je izdala karticu, uključujući i kartične brandove (VISA / MasterCard), ne zna i nema pravo tražiti broj PIN-a ili neki drugi podatak o kartici (troznamenkasti broj s poleđine kartice i slično).
Korisnike kartica koji su dobili ovakve telefonske “upite” ili slične poruke putem e-maila, Hrvatska udruga banaka (HUB) poziva da ne odaju niti jedan podatak o kartici i da o svemu obavijeste izdavatelja kartice (banku ili kartičnu kuću) koji će u suradnji s nadležnim institucijama pokrenuti postupak razotkrivanja prevaranta.
Jednako tako, svaki korisnik kartice dužan je sam voditi računa o svakodnevnoj zaštiti podataka s kartice. To znači da se kartica, broj kartice, broj na poleđini ili bilo koji drugi podatak s kartice ne daje trećim osobama bez obzira kako se one predstavljale, zaključuje se u priopćenju.
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati