Sindikat biciklista: Automobili caruju, a policija iz zasjeda hapsi bicikliste zbog sitnih prekršaja

Sindikat biciklista: Automobili caruju, a policija iz zasjeda hapsi bicikliste zbog sitnih prekršaja

Foto: Sindikat biciklista

KAO ODGOVOR na policijske patrole koje zaustavljaju bicikliste kod kazališta Trešnja, u Vukovarskoj blizu Držićeve, u Savskoj kod Tehničkog muzeja, na Slavonskoj kod skretanja za Vrbik, na Zagrebačkoj kod Ujevićeve, na Bundeku kod kružnog toka te na još mnogim drugim mjestima u Zagrebu, Sindikat biciklista objavio je reagiranje na kažnjavanje biciklista.

Reakciju Sindikata prenosimo u cijelosti.

"Hej ekipa,

Iz komentara je vidljiva velika frustracija lošom infrastrukturom i policijskim akcijama koje nisu usmjerene na povećanje sigurnosti nego na cinično provođenje zakona.

Nažalost, vidimo i vrlo agresivne komentare koje vozači bicikala  i pješaci upućuju jedni drugima, kako na Facebooku, tako i na ulicama. Kao volonterska udruga bezbroj puta smo ukazivali na katastrofalnu infrastrukturu koja stvara sukob između pješaka i biciklista, dok auti i dalje caruju našim ulicama".

Katastrofalna infrastruktura omogućuje carovanje automobila

"Grad je u zadnjih nekoliko godina dekorirao mnogo pločnika sa žutom crtom posred pločnika i to prozvao “biciklističkim stazama”. Takva katastrofalna infrastruktura daje privid da biciklisti imaju svoj rezervirani koridor na pločniku po kojem mogu juriti 30 km/h, a pješaci žutu crtu doživljavaju kao dodatno smanjenje prostora za kretanje na pločnicima koji su već ionako maksimalno suženi kako bi se ostavilo više prostora za aute.

I dok se ovakvom Mickey Mouse infrastrukturom stvorio sukob između pješaka i biciklista, dok se mi prepiremo i spočitavamo tko gazi po čijoj stazi, dotle auti caruju – netaknuti.

Ovo su nam omogućili prometni stručnjaci i gradski ured za promet koji ne vide dalje od automobilskog volana i koji i dalje promet smatraju kao “kretanje automobila”, a ne “kretanje ljudi”. U takvoj zastarjeloj filozofiji biciklisti, pješaci, pa čak i javni prijevoz su smetnja i problem kojeg treba riješiti tako da minimalno utječe na protočnost “prometa”, tj. automobila. U takvoj zastarjeloj filozofiji bicikl se i dalje ne smatra prijevoznim sredstvom, nego  “ono za vožnju oko Jaruna”.

Zlonamjerne policijske zasjede

Tekst se nastavlja ispod oglasa
"Osim što smo kao biciklisti i pješaci osuđeni na katastrofalnu infrastrukturu, povrh svega tu su i policijske zasjede koje nisu usmjerene na povećanje sigurnosti sudionika u prometu, već cinično iskorištavaju manjkavost infrastrukture koja prisiljava vozače bicikala  na kršenje zakona ako se žele kretati smisleno i sigurno. Podržavamo policijske akcije kojima bi se zaista povećala sigurnost prometa, što bi trebala biti svrha Zakona o sigurnosti prometa na cestama. Zato brzu i neopreznu vožnju na pješačkim nogostupima, vožnju bez svjetala noću i prolazak kroz crveno nikako ne podržavamo. Ipak, ogorčeni smo na akcije koje su usmjerene na kažnjavanje biciklista koji su prisiljeni kršiti zakon i pritom ne ugrožavaju sebe ili druge sudionike u prometu. U Zagrebu je nemoguće proći nekoliko kilometara biciklom na smislen način, a bez da se zakon ne prekrši 20-ak puta!

Toga su svjesni i u policiji, ali svejedno se skrivaju iza nedorečenih zakona i tvrde da su vozači bicikala sudionici u prometu koji se moraju pridržavati pravila posve jednako kao i svi drugi. Ali nisu jednaki jer nemaju jednake uvjete! Autocesta koja nije dovršena ne pušta se u promet i ne proglašava obaveznom za korištenje! Neka zaista vrijede ista pravila za sve – neka se proglasi nedovršenu zaobilaznicu pored Velike Gorice prema Sisku obaveznom za sav tranzitni auto promet, kao što su nedovršene biciklističke staze proglašene obaveznima za korištenje. No to se naravno neće dogoditi. Dok infrastruktura ne bude takva da se i zagrebačka policija napokon odvaži uvesti policijsku patrolu na biciklima, neka primijeni institut BEZNAČAJNOG PREKRŠAJA i prestane kažnjavati ljude koji na biciklu samo pokušavaju doći na posao koristeći ovakvu manjkavu infrastrukturu kakvu imamo. Jedina mjera prevencije koja se postiže kažnjavanjem pored kazališta Trešnja je prevencija vožnje bicikla uopće. Umjesto da se potiče, bicikliranje se obeshrabruje.

I dok se u mnogim europskim gradovima smanjuje broj auta, a bicikle smatraju rješenjem za prometne probleme, kod nas “stručnjaci” za promet i sigurnost sanjaju o javnim garažama ispod Dolca i HNK, a bicikliste smatraju problemom kojeg treba “riješiti” uklanjanjem s cesta i guranjem na pločnike".

Borba s vjetrenjačama

"Trošimo stotine volonterskih sati na sastanke i razgovore s MUP-om i gradskim poglavarstvom u nastojanju da poboljšamo uvjete za bicikliranje u gradovima, ali borimo se s vjetrenjačama i mi to znamo.

Mi ćemo se i dalje kao udruga zalagati za ostvarenje naše vizije gradova po mjeri čovjeka, a ne automobila. Gradova u kojima se desetogodišnje dijete i njegova baka mogu na siguran i udoban način kretati biciklom. Hvala vam na podršci koju nam pružate!

Ovo ljeto će na zagrebačkim ulicama biti više biciklista nego li ikada dosad. To je svakako dobra vijest, jer što je više biciklista, veće su šanse da se počne graditi primjerena infrastruktura.

Molimo vas, nemojte gaziti i ugrožavati jedni druge, bili u autima, biciklima ili pješice", stoji u reagiranju.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara