Trgovine se poskupljenjima pripremaju za ukidanje nulte stope PDV-a: Skočile cijene mlijeka, voća, povrća i mesa!

Foto: Arhiva

HRVATSKA bi u Europsku uniju trebala ući 1. srpnja iduće godine. No, usklađivanje s europskim poreznim sustavom slijedi već od 1. siječnja, kada se ukida nulta stopa PDV-a na kruh, mlijeko, lijekove, knjige...

Trgovački lanci već su počeli "pripremati" kupce na poskupljenja koja će uslijediti nakon što se ukine nulta stopa PDV-a, pokazalo je ovomjesečno istraživanje portala Supermarketi.info. U prosincu su, s obzirom na studeni, najviše poskupjeli mlijeko i mliječni proizvodi, te voće i povrće.

Poskupljenjima "pripremaju" kupce na nove stope PDV-a

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Prema "Barometru cijena" za područje Grada Zagreba, jedini artikli koji su pojeftinili u odnosu na prošli mjesec, vjerojatno jer imaju blagdanski karakter, su orasi, Bajadera i svježi sir. Istraživanje je pokazalo da su najskuplji trgovački lanci u Zagrebu Konzum i Billa, dok su cijene najpovoljnije u Getrou i Kauflandu.

I ovaj mjesec se nastavlja saga o poskupljenju mlijeka i mliječnih proizvoda, što se najbolje vidi kroz poskupljenje "Dukat" svježeg mlijeka 3,2%mm, koje je skuplje u prosjeku 6,24 posto u odnosu na studeni, čokoladnog mlijeka "Dukat" u boci, koje je u odnosu na prošli mjesec skuplje u prosjeku 11,51 posto, sirnog namaza "ABC" koji je skuplji 46,55 posto u prosjeku, te tekućeg jogurta "Meggle" čija je cijena viša u prosjeku 6,23 posto. Iz svega navedenog, jasno je da se mlijeko i mliječni proizvodi već "baždare" za Novu Godinu i ukidanje nulte stope PDV-a na mlijeko.

Skuplje voće, povrće, meso...

Uz mlijeko i mliječne proizvode, najviše iznenađuje poskupljenje rajčice koja je skuplja u prosjeku 34,38 posto u odnosu na studeni te žutog luka čija je cijena viša za 82,51 posto u odnosu na studeni. Artikli mesa, poglavito crvenog, također su pokazali primjetni trend poskupljenja, što je najvidljivije na junećem butu bez kostiju koji je skuplji u prosjeku 9,61 posto, te mljevenom miješanom mesu koje je skuplje u prosjeku za 9,45 posto u odnosu na prošli mjesec.

"Čini se da je opet Božić, kao i prošle godine, najbolje vrijeme za 'prilagodbu' psihe potrošača na poskupljenja, koji će ista pripisati povećanoj potražnji tijekom Božića, te se neće u blagdanskom ozračju previše zamarati poskupljenjima. Nakon Nove godine, i minimalna poskupljenja će primijetiti svi, no i opet neće pretjerano reagirati, jer će im prag tolerancije već biti baždaren na nove cijene dignute tijekom Adventa. Tijekom prvih 2-3 mjeseca Nove godine, trgovački lanci će vjerojatno, kao i početkom ove godine, držati neko vrijeme cijene na miru, kako bi na taj način stvorili klimu stabilnosti cijena, te i u tom periodu 'uspavati' potrošače koji će i opet na rubu egzistencije vjerojatno 'nakopati' dovoljno kuna za puko preživljavanje", piše portal Supermarketi.info.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara