Tribina o kontroverznom spotu Zagreb Pridea: "Obitelj i djeca su vrijednosti u koje pederi i lezbe ne smiju zadirati"
Screenshot: Zagreb Pride
U PREPUNOJ Booksi jučer je održana tribina o spornom spotu Zagreb Pridea, koji je podigao medijsku prašinu uoči posljednje Povorke ponosa. Na tribini su, među ostalima, sudjelovali Drago Pilsel, Matea Popov, Nenad Puhovski, Mima Simić i Viktor Zahtila, a moderator je bio Gordan Duhaček.
Na samom početku Matea Popov iz Zagreb Pridea objasnila je razloge povlačenja spota od stane Organizacijskog odbora Zagreb Pridea 2012., koji ni neposredno pod njegovo objavljivanje nije imao konsenzus oko njegova sadržaja i plasiranja u javnost, dok je autor spota Viktor Zahtila rastumačio po mnogima spornu metaforu paljenja lutki od strane djevojčice koje simboliziraju heteronormativnost kojima su djeca od malih nogu izložena, javlja queer.hr.
Rasprava se zakuhala već prvim riječima Drage Pilsela, "vjerojatno najglasnije medijske opozicije spotu". Prema Pilselu, spot poziva na nasilje, a ne progovara o problemima LGBT zajednice. U njemu je izazvao "agresiju, nemir i ljutnju".
Zahtila je na to uzvratio kako je njegov bijes dobar, i onaj s kojim se treba sustavno obračunavati. Barbara Matejčić zaključila je da je bijes javnosti prisutan upravo zato što spot tematizira obitelj i djecu. "Ovaj je spot dokazao kako su to vrijednosti u koje pederi i lezbe ne smiju zadirati", rekla je, dok je Mima Simić također primijetila da javnost u spotu vidi strah – "to je ono što će nam pederi i lezbe raditi kada dobiju prava".
Iako je rasprava trajala više od dva sata (od predviđenih 45 minuta), i dio se vremena vrtjela u krug, zaključci problema spota se nameću sami od sebe: spot od preko 4 minute nije promotivni spot, nije adekvatni PR materijal, a njegova poruka nije koherentna, piše queer.hr.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati