U promet puštena dionica autoceste Vrgorac-Ploče-Karamatići: "Hrvatska više neće graditi autoceste vlastitim novcem"
Foto: Hina
NA NAPLATNOJ postaji Karamatići u promet je puštena 16,1 kilometara duga dionica Vrgorac, čvor Ploče - Karamatići Autoceste A1 Zagreb - Split - Dubrovnik, te dionice Autoceste A10 Granica Bosna i Hercegovina - interregionalni čvor Metković, u duljini 7,5 km od Čvora Ploče do granice BiH.
Novoizgrađena dionica autoceste A1 sastoji se 11,1 kilometara duge dionice Vrgorac - Ploče i 5 kilometara spojne ceste od čvora Ploče na autocesti A1 do cestarinskog prolaza Karamatići na kojoj je, zbog teškog terena, izgrađeno 15 objekata, i to 7 vijadukata, 2 nadvožnjaka, 2 podvožnjaka i 4 tunela. Također je izgrađen cestarinski prolaz Karamatići sa 6 naplatnih kućica, 10 prolaza, 2 prolaza za vangabaritna vozila, objektom kontrole naplate i kućicom za prodaju pretplate.
Čvor Ploče, zajedno sa spojnom cestom predstavlja prometnu cjelinu koja spaja autocestu A1 s gradom Ploče, odnosno Lukom Ploče i ujedno, s državne ceste D8 omogućava pristup autocestama A10 i A1. Puštanjem u promet novih dionica, autocesta A1 Zagreb-Split-Dubrovnik bit će u prometu u ukupnoj dužini od 483 kilometra, a visina cestarine od Zagreba do Karamatića iznosit će 228 kuna za osobna vozila, ističu iz Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture.
Na dionici autoceste A10 Granica Bosna i Hercegovina - interregionalni čvor Metković, koja će također biti puštena u promet, razdvojena je trasa u zoni interregionalnog čvora Metković u dva smjera, u pravcu BiH (A10) i prema Dubrovniku (nastavak A1). Visina cestarine od Zagreba do Čarapina iznosit će 229 kuna za osobna vozila.
Ukupna investicijska vrijednost radova na dionici Vrgorac - Ploče, uključujući i vijadukt Otrić Seoci i autoceste A10 granica BiH - Ploče dionica Granica BiH - interregionalni čvor Metković iznosi 1,7 milijardi kuna bez PDV-a.
Hajdaš Dončić: Hrvatska više neće graditi autoceste vlastitim novcem
Puštanjem u promet novih dionica, autocesta Zagreb - Split - Dubrovnik bit će u prometu u dužini od 483 kilometra, a cestarina od Zagreba do Karamatića iznosit će 228 kuna. Prvim vozačima ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić dao je ENC uređaje, a oni su bili oduševljeni kvalitetom izgrađene dionice.
Dubrovnik će na autocestu morati pričekati. Daljnja izgradnja u pravcu juga nije u planu narednih godina. Kad na red dođe nastavak projekta, trebao bi biti financiran novcem iz EU fondova.
"Hrvatska više neće graditi autoceste vlastitim novcem. Kada bude pogodno i moguće sukladno politikama EU da nam oni sufinanciraju, mi ćemo graditi autoceste".
Da su od autocesta važnije one obične, naglašava ministar: "Sada završavamo te investicije i preorijenitrali smo se na investicije Hrvatskih cesta koje su za građane puno važnije nego autoceste".
Milijardu i 700 milijuna kuna vrijednost je radova na danas otvorenim dionicama.
Dva prosvjeda za vrijeme otvaranja dionice autoceste Vrgorac-čvor Ploče-Karamatići
U vrijeme današnjeg otvaranja dionice autoceste Vrgorac - čvor Ploče - Karamatići oko 20 mještana okolnih naselja prosvjedovalo je na kilometar od mjesta svečanosti na naplatnoj postaji Karamatići tražeći da se njihova naselja žurno prometno spoje sa novoizgrađenom autocestom, a na naplatnoj postaji u Vrgorcu 150 prosvjednika izrazilo je nezadovoljstvo što HAC ne zapošljava građane s vrgoračkog područja za potrebe novoizgrađene autoceste. Na prosvjedu oko kilometar od naplatne postaje Karamatića mještani okolnih naselja tražili su da se žurno njihova naselja prometno povežu sa novoizgrađenom autocestom kako ne bi morali ići zaobilaznim prometnicama koje su nekoliko desetaka kilometara duže.
Na naplatnoj postaji u Vrgorcu, desetak kilometara od svečanosti otvaranja dionice, prosvjedovalo je oko 150 Vrgorčana izražavajući nezadovoljstvo što HAC ne upošljava građane s vrgoračkog područja za potrebe novoizgrađene autoceste.
Po njihovim riječima, očekivali su 70 radnih mjesta, a dobili su ništa. Najbolje bi bilo da legnemo na cestu i ne mičemo se dok se ovo ne riješi, rekao je jedan od prosvjednika koji su nosili hrvatske državne zastave i zastave Četvrte gardijske brigade.
Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić, koji je na prometnoj postaji Karamatići nazočio svečanosti puštanja u promet nove dionice, odgovarajući na pitanja novinara najavio je kako će HAC u idućih četiri, pet mjeseci napraviti projekt prometnice kojom bi se okolna naselja povezala na autocestu, a zatim će se na temelju studije opravdanosti odlučiti hoće li se graditi ta povezna prometnica.
"Vjerojatno se hoće graditi u 2015. godini, a trošak bi bio oko milijun eura", kazao je.
U vezi s nezadovoljstvom Vrgorčana zbog nezapošljavaja za potrebe novoizgrađene autoceste, ministar je rekao kako će Uprava HAC-a odlučiti hoće li joj trebati nova zapošljavanja ili neće.
"Ne možemo davati lažna obećanja, ako postoji potreba ljudi će se zaposliti, a ako ne postoji potreba neće biti zaposlenja", kazao je te podsjetio kako je HAC završio prvu fazu restrukturiranja sa 400 ljudi manje, a to znači da je bio višak zaposlenih u HAC-u.
Predsjednik uprave HAC-ovog održavanja i naplate Alen Kruhak rekao je kako ipak postoji mogućnost zapošljavanja Vrgorčana na održavanju i naplati cestarine na njihovoj dionici A1 te će se najprije sagledati potrebe.
Najavio je kako će se vjerojatno u veljači 2014. godine biti raspisan natječaj za zapošljavanje 30 do 40 ljudi na vrgoračkom području, a prednost pri zapošljavanju imat će domaće (lokalno) pučanstvo.
Ministar Hajdaš Dončić, na upit kakva će biti sudbina HŽ-a Cargo i hoće li to poduzeće ići u stečaj ukoliko rumunjski ponuditelj za privatizaciju te tvrtke ne osigura jamstvo, rekao kako će se o tome razgovarati sljedeći tjedan.
"Ministarstvo, pomorstva, prometa i infrastrukture ima dva-tri rješenja. To je za mene još u domeni poslovne tajne tvrtke", dodao je.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati