Aktivističke grupe u SAD-u pokrenule kampanju za podjelu Facebooka

Aktivističke grupe u SAD-u pokrenule kampanju za podjelu Facebooka

Foto: EPA

KOALICIJA aktivističkih skupina najavila je kampanju za podjelu Facebooka, tvrdeći da ta velika društvena mreža "ima previše moći nad našim životima i nad demokracijom".

Kampanju su u ponedjeljak pokrenule aktivističke organizacije fokusirane na digitalna prava, privatnost i druga društvena pitanja. Riječ je o skupinama Demand Progress, MoveOn i SumOfUs, te Građani protiv monopola, Židovski glas za mir i Pokret muslimanske baze.

Prikupljaju glasove za peticiju

Grupe su otvorile web i Facebook stranicu kako bi prikupile glasove potpore peticiji za američku Saveznu komisiju za trgovanje (SEC) u kojoj traže da ta društvena mreža izdvoji Instagram, WhatsApp i Messenger u samostalne konkurentske kompanije i da "uvede snažne propise o zaštiti privatnosti".

"Facebook i Mark Zuckerberg nagomilali su zastrašujuću moć", objavile su grupe na svojim internetskim stranicama.

"Facebook jednostrano odlučuje koje će vijesti milijarde ljudi širom svijeta čitati iz dana u dan. Oni kupuju ili tjeraju u stečaj potencijalne konkurente kako bi zaštitili svoj monopol, zatirući inovacije i mogućnost izbora. Prati gotovo u potpunosti naše kretanje po Internetu, a preko naših pametnih telefona čak i u stvarnom svijetu", objavili su aktivisti.

Njihova se inicijativa podudara s kritikama kojima je Facebook izložen u SAD-u i drugim dijelovima svijeta zbog neovlaštenog korištenja podataka oko 87 milijuna korisnika, s fokusom na moguće manipulacije internetskim platformama radi širenja netočnih informacija tijekom američkih izbora u 2016. godini.

Podatke je pribavila u međuvremenu ugašena kompanija Cambridge Analytica tijekom angažmana u predsjedničkoj kampanji Donalda Trumpa.

Zuckerberg danas u Europskom parlamentu

Zuckerberg bi danas trebao odgovarati na pitanja zastupnika u Europskom parlamentu o tom skandalu.

Odgovarajući na optužbe, glasnogovornik tvrtke izjavio je da Facebook posluje "u konkurentskom okruženju u kojem ljudi koriste Facebookove aplikacije, a paralelno i besplatne usluge mnogih drugih".

U priopćenju objavljenom povodom pokretanja kampanje glasnogovornik Facebooka naglasio je da "prosječna osoba koristi osam različitih aplikacija za komunikaciju i povezivanje".

Glavni izvršni direktor i osnivač Mark Zuckerberg izjavio je u travnju odboru američkog Kongresa da se "naizgled ne bi moglo reći da Facebook ima monopol".

Ta društvena mreža ima oko dvije milijarde korisnika širom svijeta, a njegove aplikacije za slanje poruka Messenger i WhatsApp koristi više od milijardu korisnika.

Izdvajanje aplikacija u zasebnu kompaniju zahtijevalo bi dugotrajnu istragu američkih vlasti, a možda bi za sobom povuklo i dugotrajne sudske sporove, napominje novinska agencija AFP.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara