Boeing 737 MAX bi u studenom mogao dobiti europsku dozvolu
PRIZEMLJENI Boeingov 737 MAX mogao bi dobiti regulatornu dozvolu u studenome te se vratiti u promet do kraja godine, objavila je u petak Agencija Europske unije za sigurnost zrakoplovstva (EASA).
Boeingov zrakoplov 737 MAX povučen je iz prometa u ožujku prošle godine nakon dvije teške nesreće u kojima je poginulo ukupno 346 ljudi. Utvrđene su tehničke nepravilnosti i regulatori ga testiraju kako bi bili sigurni da može ponovo letjeti.
„Prvi put u godinu i pol dana mogu reći da se nazire kraj radu na MAX-u“, rekao je izvršni direktor europskog regulatora Patrick Ky.
Očekuju ukidanje tehničke zabrane
EASA očekuje da će ukinuti tehničku zabranu nedugo nakon što to napravi američki regulator, vjerojatno u studenome, no za operativne dozvole pojedinih zemalja, potrebne da bi zrakoplovne kompanije mogle nastaviti letjeti u Europi, možda će trebati više vremena, rekao je Ky.
"Očekujemo da će to biti napravljeno u studenome", odgovorio je čelnik EASA-e na pitanje novinara kada će tehnička zabrana biti ukinuta. Kini će trebati više vremena, dodao je, ne ulazeći u detalje.
EASA se sukobila s američkim regulatorom i kompanijom oko opsega međunarodne analize Boeingovih sustava.
Senzor kuta letenja izazivao probleme
Sve su nesuglasice po Kyu riješene, osim zahtjeva da se pilotima omogući ručno isključenje struje u sustavu alarma koji je izazvao probleme posadama unesrećenih zrakoplova. Taj zahtjev EASA-e podupiru i sindikati.
Analize su pokazale da je neispravan senzor kuta letenja potaknuo softverski sustav na spuštanje nosa zrakoplova, a posade unesrećenih zrakoplova nisu uspjele premostiti njegove naredbe.
Boeing je najavio da će u izmijenjenim verzijama zrakoplova koristiti dva senzora, a EASA je zatražila i treći, sintetički senzor, kako bi se osigurala neovisna obrada podataka.
Kompanija je, po riječima čelnika europskog regulatora, pristala instalirati treći senzor u novu verziju zrakoplova 737 MAX s 230 sjedala. U sljedećoj fazi opremit će tim sustavom i ostatak flote, naveo je Ky.
"EASA će puno pažljivije proučiti razvoj modela 777x s 400 sjedala, a posebnu će pozornost posvetiti sustavima kontrole leta", istaknuo je njezin čelnik.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati