Breglec: Potrebno je hitno donijeti izmjene zakona o sigurnosti na cestama
Tekst se nastavlja ispod oglasa
POTREBNO je hitno donijeti izmjene Zakona o sigurnosti prometa na cestama kojim će se na primjeren način regulirati stanje prometa, od ograničenja brzine do obrazovanja vozača, signalizacije na cestama i kaznenih odredaba, izjavio je državni tajnik za promet i veze Dražen Breglec, upitan što se kani poduzeti da bi se stalo na kraj velikim brojkama poginulih i ozlijeđenih na hrvatskim cestama koje izazivaju sve veće uznemirenje javnosti.
"Zakon o sigurnosti prometa na cestama nije mijenjan od 1996.", podsjetio je, dodavši kako bi taj zakon trebao biti izmijenjen do 30. kolovoza.
Breglec, državni tajnik u Ministarstvu mora, turizma, prometa i razvitka, smatra da je hrvatska zakonodavna regulativa jedan od najvažnijih uzroka velikog broja prometnih nesreća, a tome pribraja i stanje prometnica.
"Razvoj cestovne infrastrukture ne prati porast broja vozila u Hrvatskoj, svake godine znatno se povećava broj novih vozila, čak više od 70.000, a vozačka kultura ne pripada europskom, nego neeuropskom okruženju", kaže državni tajnik.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Napominje kako se puno očekuje od novoga zakona i njegove dosljedne primjene.
"Sam zakon bez dosljedne primjene ništa ne će značiti", izjavio je, dometnuvši kako je osim toga potrebno postići tehničko unaprjeđenje stanja na prometnicama, preusmjeriti promet teretnih vozila s državnih cesta na nove autoceste te putem HAK-a i Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa edicuriti vozače.
Breglec smatra anomalijom sustava što je nositelj izmjena toga zakona Ministarstvo unutarnjih poslova, koje istodobno i nadzire promet, umjesto da to bude Ministarstvo mora, turizma, prometa i razvitka, koje je odgovorno za organizaciju sustava prometa i nadležno je za ostale prometne zakone.
Mnogi se stručnjaci slažu u tome kako bi Ministarstvo mora, turizma, prometa i razvitka trebalo biti odgovorno za čitav sustav prometa, jer je takva praksa, kako kaže Breglec, u većini zaopadnoeuropskih zemalja, za razliku od nama jugoistočnih susjeda.
Po njegovim riječima ako se nastavi trend stradalih na hrvatskim cestama u prva četiri mjeseca, prijeti opasnost da dosegnemo tragičnu brojku poginulih od prije deset godina - 1994., kad je na cestama smrtno stradalo 804 osoba.
Državni tajnik upozorava i na sve veći broj ozlijeđenih u cestovnom prometu. U prva četiri mjeseca ove godine 1202 osobe teško su ozlijeđene, što je za 10,7 posto više, nego u istom razdoblju lani. Lakše je ozlijeđeno 5856 osoba i taj je broj veći za 14,8 posto u usporedbi s prva četiri mjeseca prošle godine.
"Zakon o sigurnosti prometa na cestama nije mijenjan od 1996.", podsjetio je, dodavši kako bi taj zakon trebao biti izmijenjen do 30. kolovoza.
Breglec, državni tajnik u Ministarstvu mora, turizma, prometa i razvitka, smatra da je hrvatska zakonodavna regulativa jedan od najvažnijih uzroka velikog broja prometnih nesreća, a tome pribraja i stanje prometnica.
"Razvoj cestovne infrastrukture ne prati porast broja vozila u Hrvatskoj, svake godine znatno se povećava broj novih vozila, čak više od 70.000, a vozačka kultura ne pripada europskom, nego neeuropskom okruženju", kaže državni tajnik.
"Sam zakon bez dosljedne primjene ništa ne će značiti", izjavio je, dometnuvši kako je osim toga potrebno postići tehničko unaprjeđenje stanja na prometnicama, preusmjeriti promet teretnih vozila s državnih cesta na nove autoceste te putem HAK-a i Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa edicuriti vozače.
Breglec smatra anomalijom sustava što je nositelj izmjena toga zakona Ministarstvo unutarnjih poslova, koje istodobno i nadzire promet, umjesto da to bude Ministarstvo mora, turizma, prometa i razvitka, koje je odgovorno za organizaciju sustava prometa i nadležno je za ostale prometne zakone.
Mnogi se stručnjaci slažu u tome kako bi Ministarstvo mora, turizma, prometa i razvitka trebalo biti odgovorno za čitav sustav prometa, jer je takva praksa, kako kaže Breglec, u većini zaopadnoeuropskih zemalja, za razliku od nama jugoistočnih susjeda.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Po njegovim riječima ako se nastavi trend stradalih na hrvatskim cestama u prva četiri mjeseca, prijeti opasnost da dosegnemo tragičnu brojku poginulih od prije deset godina - 1994., kad je na cestama smrtno stradalo 804 osoba.
Državni tajnik upozorava i na sve veći broj ozlijeđenih u cestovnom prometu. U prva četiri mjeseca ove godine 1202 osobe teško su ozlijeđene, što je za 10,7 posto više, nego u istom razdoblju lani. Lakše je ozlijeđeno 5856 osoba i taj je broj veći za 14,8 posto u usporedbi s prva četiri mjeseca prošle godine.
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati