Delo: Zašto Slovenija ne smije prihvatiti Illyjevu "euroregiju"
Tekst se nastavlja ispod oglasa
SLOVENIJA zbog svoje izuzetne zemljopisne pozicije ne smije popustiti pritiscima iz sjeveroistočne Italije da pristane na koncept "euroregije" sastavljene iz dijelova Italije, Austrije, Slovenije i Hrvatske, ocjena je koju u poonedjeljak u glavnom komentaru Borisa Ježa iznosi ljubljansko "Delo".
"Slovenija ima izuzetnu stratešku prednost da leži u susjedstvu sjeverne Italije koja je jedno od industrijski najpropulzivnijih dijelova svijeta i Austrije. Pozicija između Venecije i Beča, računajući i Jadransko more, bila je iskorištena već u ranom kapitalizmu, a sada imamo novu priliku. Zato treba biti oprezan na svaku vrstu komunikacije i ne prepuštati te stvari ministru prometa ili cestogradnji", navodi "Delo" u povodu nedavne ponude guvernera talijanske pokrajine Friuli Giulia Riccarda Illyja da se slovenska luka Kopar i Trst povežu željeznicom.
Riječ je - kaže Jež - o stanovitom zazivanju Mitteleurope koja više ne postoji ni u Ljubljani ni u Trstu, koji je, nekoć bio "najveći slovenski grad".
Tekst se nastavlja ispod oglasa
"Nešto bi se u tom smislu moglo napraviti, ali ne pod Illyjevom dirigentskom palicom. Illy Slovencima docira, Hrvatima se ulaguje, a u Beču je uvijek uglađen i pun poštovanja", tvrdi "Delo", dodajući kako Slovenija vidi interes u povezivanju cijelog tog prostora mrežom brzih željeznica, ali da treba sama preuzeti inicijativu, a ne da se "sve vrti" oko "nekakvog provincijskog šefa vlade" i njegovih ideja o V europskom koridoru.
"Uostalom, zašto bi Slovenija kao prioritet morala graditi autocestu između Trsta i Rijeke, kad joj naravno uopće nije potrebna?", pita se Boris Jež u "Delu".
"Slovenija ima izuzetnu stratešku prednost da leži u susjedstvu sjeverne Italije koja je jedno od industrijski najpropulzivnijih dijelova svijeta i Austrije. Pozicija između Venecije i Beča, računajući i Jadransko more, bila je iskorištena već u ranom kapitalizmu, a sada imamo novu priliku. Zato treba biti oprezan na svaku vrstu komunikacije i ne prepuštati te stvari ministru prometa ili cestogradnji", navodi "Delo" u povodu nedavne ponude guvernera talijanske pokrajine Friuli Giulia Riccarda Illyja da se slovenska luka Kopar i Trst povežu željeznicom.
Riječ je - kaže Jež - o stanovitom zazivanju Mitteleurope koja više ne postoji ni u Ljubljani ni u Trstu, koji je, nekoć bio "najveći slovenski grad".
"Nešto bi se u tom smislu moglo napraviti, ali ne pod Illyjevom dirigentskom palicom. Illy Slovencima docira, Hrvatima se ulaguje, a u Beču je uvijek uglađen i pun poštovanja", tvrdi "Delo", dodajući kako Slovenija vidi interes u povezivanju cijelog tog prostora mrežom brzih željeznica, ali da treba sama preuzeti inicijativu, a ne da se "sve vrti" oko "nekakvog provincijskog šefa vlade" i njegovih ideja o V europskom koridoru.
"Uostalom, zašto bi Slovenija kao prioritet morala graditi autocestu između Trsta i Rijeke, kad joj naravno uopće nije potrebna?", pita se Boris Jež u "Delu".
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati