Dilema škola za djevojčice: Što napraviti s onima koje se izjasne kao dječaci?
SREDNJE škole za djevojke u SAD-u sve se češće susreću s pitanjem o tome koji je najbolji pristup kada se učenica ne želi više izjašnjavati kao žena ili prolazi kroz rodnu tranziciju.
S obzirom na to da transrodni studenti i oni koji se ne identificiraju ni kao muškarci ni kao žene posljednjih godina postaju sve vidljiviji, nastavno osoblje mora redefinirati pravila upisivanja ili ostanka u školi te ona za druge situacije.
Škole za djevojke - prostor sigurnosti koji treba održati
Pritom je, kako kažu stručnjaci, izazov stvoriti onakva pravila koja će podupirati i poštovati učenike, a pritom sačuvati i povijesnu misiju takvog tipa škola da obrazuju i osnažuju mlade žene u isključivo ženskom okruženju.
No mnoge škole još uvijek tek trebaju razjasniti pravila koja se tiču pitanja rodnog identiteta kako bi učenici mogli biti otvoreni po pitanju svog rodnog izjašnjavanja, za Reuters je Joanne Glusman, predsjednica Main Line Youth Alliancea, organizacije koja radi s LGBTQ adolescentima.
''Naravno da postoje djeca kojima nije ugodno ili se ne osjećaju sigurno napraviti 'coming out' u istospolnim školama'', objasnila je Glusman.
Transrodni adolescenti - rizična skupina
Istraživanja pokazuju kako su transrodni adolescenti puno češće maltretirani od strane svojih vršnjaka, u većem su riziku da padnu u depresiju te budu tjeskobni i suicidalni nego njihovi netrans vršnjaci.
Jedno istraživanje koje je provelo Sveučilište u Minnesoti pokazalo je da se tri posto učenika od 9. do 12. razreda izjašnjava kao transrodni ili rodno neodređeni. Temeljem tog podatka može se zaključiti kako stotine, ako ne i tisuće, trans i rodno neodređenih učenika pohađaju neku od oko 375 škola za djevojke u SAD-u.
''U srednjoj i višoj školi zapravo počinješ više doznavati o sebi i odrastanju'', kazala je za Reuters Ezra Morales, osamnaestogodišnja trans aktivistica koja je nedavno završila Ann Richards School, školu za djevojčice u Austinu.
Od nekoliko desetaka škola za djevojke koje je Reuters kontaktirao, nekoliko ih je reklo kako su već razvili strategije i pravila za transrodnost, neke su rekle da provode diskusije o tome ili da su oformile timove da se time bave, a mnoge nisu poduzele nikakve akcije po ovom pitanju.
Pitanje transrodnosti - politika odlučivanja od slučaja do slučaja
Mnoge su škole izjavile od slučaja do slučaja odlučuju hoće li transrodna ili rodno neodređena osoba nastaviti školovanje u njihovoj ustanovi. A takve su i preporuke Nacionalne koalicije škola za djevojčice.
No odluke temeljene na principu individualnog slučaja mogu predstavljati probleme s obzirom na svjesne i nesvjesne predrasude, smatra Davey Shlasko iz organizacije Think Again, koja provodi edukacije o inkluziji trans osoba.
Nekoliko škola, uključujući prestižnu školu Marlborough u Los Angelesu te Nightingale-Bamford na manhattanskom Upper East Sideu, imaju razrađena pravila po pitanju prijaviteljica koje se smatraju ženama, uključujući i one koje su rođene kao muškarci.
Nema više bijelih haljina za promocije
''No kad je riječ o onima koji prolaze kroz tranziciju, škola tu zauzima stav da odlučuje od slučaja do slučaja'', rekao je za Reuters ravnatelj Nightingalea Paul Burke. Objasnio je kako s tim učenicima žele prvo obaviti razgovor kako bi bili sigurni da je njihova škola najbolje mjesto za njih.
Posljednjih godina ova i još neke druge škole napravile su nekoliko poteza koji su osigurali inkluzivnost za trans osobe kao što je odustajanje od nošenja bijelih haljina tijekom promocije za završetak školovanja.
No neke škole nisu razvile nikakve pristupe ni pravila po pitanju inkluzije trans i rodno neodređenih osoba. Škola National Cathedral iz Washingtona, Stoneleigh-Burnham iz Massachusettsa i još neke nemaju razvijene nikakve protokole po pitanju trans uključivosti.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati