Djeca s papirića čitala pitanja ministrici Divjak

Djeca s papirića čitala pitanja ministrici Divjak
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL

MINISTRICA Blaženka Divjak jučer je, povodom početka drugog polugodišta, posjetila OŠ Jabukovac u Zagrebu. Riječ je o jednoj od škola koje su se prijavile za eksperimentalni program Škola za život, ali ipak nisu odabrane.

Tijekom posjeta ministrica se obratila učenicima, a oni su joj postavljali pitanja o školstvu i reformi. Zanimljivo je to da su učenici pitanja imali na papirićima. Sva pitanja su, što se jasno vidi, napisana istim flomasterom, a lako je moguće da ih je pisala ista osoba.

"Hoćemo li nositi lakše torbe?", "Hoćemo li imati manje zadaće?", "Hoće li biti više eksperimenata?" To su samo neka od pitanja koja su učenici postavljali, a koje je za njih očito napisao netko drugi.

Ministrica: Pitanja učenika i učitelja uglavnom se podudaraju

Ministrica je ocijenila kako se pitanja učenika i učitelja dobrim dijelom podudaraju. "Učenici od reformskih procesa očekuju da im nastava bude zanimljiva, istraživačka, da više rade izvan učionica te da rade projekte i uče kroz igru", rekla je Divjak.

Ocijenila je kako su učitelji zadovoljni on-line edukacijom i edukacijom uživo, zato što mogu raditi kada žele, kada njima odgovara. 

Naglasila je kako imaju individualni pristup te dodala kako ne mogu biti dio mase jer moraju posao stvarno odraditi i sudjelovati.

Pohvaljena je, tvrdi, i vrijednost edukacije uživo. Za dva mjeseca imat ćemo tisuću radionica kroz koje će proći 36 tisuća učitelja, najavila je ministrica.

Istaknula je i kako je s učiteljima razgovarala, među ostalim, i o školskim nadzornicima te se s učiteljima složila kako bi im oni trebali biti puno više od pomoći.

Na pitanje o prevelikom broju učenika u razredima odgovorila je kako Hrvatska ima u prosjeku 17 učenika po razredu, što je među najmanjim brojem u Europi.

"Imamo razreda u kojima je i manje od deset učenika u razredu te onih koji imaju oko 28 učenika, što bi trebalo ujednačiti", napomenula je dodavši kako je u planu restrukturirati upisna područja da bi se ujednačio broj učenika u školama koliko je to moguće.

Podsjetila je i kako, na primjer, u istom gradu ima praznih i pretrpanih škola pa je, smatra, tu važna suradnja ministarstva i osnivača škola.

Naglasila je kako će sljedeće godine biti reforma u svim školama, što povećava potrebu za dodatnom edukacijom. 

Obećala lakše udžbenike

Istaknula je kako su već obavljene pripreme prve faze opremanja škola. "Tu je i novi zakon o udžbenicima koji dopušta da drukčije planiramo te da udžbenici budu zanimljiviji, lakši i primjereniji", rekla je.

Najavila je donošenje novih kurikula koji su u zadnjoj fazi provjere. Od iduće školske godine u reformu kreću svi prvi razredi, svi peti razredi, prirodoslovni predmeti u sedmim razredima te prvi razredi srednjih škola, napomenula je Divjak.

Potvrdila je da ministarstvo provodi analize i o stanju škola u opremanju za što su, kako tvrdi, angažirali bitna sredstva u njihovu opremanju. "Krajem godine smo poslali sredstva za opremanje laboratorija srednjih škola za kabinete kemije i biologije", napomenula je, dodavši kako će iduće godine angažirati 50 milijuna kuna za opremanje škola prema njihovim potrebama. 

Ocijenila je kako je analiza infrastrukture dugoročnija te da na tom području treba više raditi s osnivačima.

Ravnateljica škole Romana Šimunić Cvrtila je ocijenila kako su učitelji u školi Jabukovac motivirani za novu reformu.

"Bili smo jedna od prvih škola koja se prijavila u eksperimentalne škole, ali, nažalost, nismo ušli", napomenula je dodavši kako škola radi sve u smjeru istraživačke i kreativne nastave koja je glavna smjernica u reformi.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara