Evo kako nestaje novac građana BiH: Pepeljaru putem javne nabave platili 650 eura
FOTO: Snježana Mulić/ Al Jazeera
IZLOŽBA "Mi plaćamo - Muzej javnih nabavki" pokazuje najšokantnije primjere nesavjesnog trošenja novca građana BiH, piše Al Jazeera.
Građani Sarajeva odsad mogu vidjeti kako i gdje je nestajao njihov novac, koji su kao porezni obveznici uplaćivali u državni proračun.
U desetak vitrina postavljenih u prizemlju popularnog šoping centra SCC izložene su replike predmeta koje su BiH vlasti s različitih razina kupovale po višestruko višim cijenama od stvarnih, krijući se iza Zakona o javnim nabavama.
Između ostalog, izložena je repila pepeljare koju je nabavila Vlada BiH entiteta Republika Srpska, koja je plaćena vrtoglavih 650 eura. Pepeljara je izrađena od rosfraja, ravnih linija i bez ikakvih ukrasa. U trgovinama s kućnim potrepštinama takve pepeljare ne koštaju više od 5 eura po komadu.
Nalazi se tu i replika košare za papire, koja je također putem javne nabave kupljena za administrativno sjedište Vlade Republike Srpske, a plaćena je 886 eura po komadu.
U vitrini se nalazi i replika jedne role toaletnog papira, za koju je Centar za predškolski odgoj platio 2.81 eura. Posebnu pozornost privukla je vitrinica s izloženim ručkom - jedan ražnjić, malo riže i povrća na tanjiru, a ispod kojeg stoji cifra od 165 eura. Za taj je ručak putem javne nabave Vlada Unsko-sanskog kantona izdvojila gotovo 200 eura.
Tako je izložena i replika jedne od 666 flaša alkoholnog pića, koliko ih je svojevremeno naručio Centar za predškolski odgoj, također putem javne nabave, i to, kako se kaže u objašnjenju eksponata, u isto vrijeme dok su roditelji skupljali novac za popravak vrata, kupovinu tepiha i toaletnog papira za centar koji pohađaju njihova djeca.
Izložen je i komad asfalta, replika istog onog koji je ugrađen u dionicu autoputa Gradiška-Banja Luka, a za čiji su metar kvadratni BiH vlasti iz džepova građana oteli 1.079 eura.
Ovo su samo neki od eksponata na izložbi “Mi plaćamo cijenu! - Muzej javnih nabavi”, koju je osmislila i postavila Američka organizacija za međunarodni razvoj (USAID), a prema nalazima do kojih su došli domaći organi istrage.
Kampanja "Mi plaćamo cijenu!" fokusira se na korupciju u javnim nabavkama s ciljem informiranja i ohrabrivanja građana da zahtijevaju i podrže promjene u procesima javnih nabava.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati