PREDSJEDNIČKI IZBORI

Evo koliko je tko potrošio u kampanji. Kolindi dvije tvrtke dale po 100.000 kn

Evo koliko je tko potrošio u kampanji. Kolindi dvije tvrtke dale po 100.000 kn
Foto: Luka Stanzl, Marko Lukunić, Borna Filić/PIXSELL

NA DIP-ovim stranicama objavljena su izvješća o financiranju izborne promidžbe.

Prvo izvješće koje je bilo vidljivo na stranici DIP-a je ono Mislava Kolakušića. On je do sada potrošio 12 kuna. Jasno, rubrika s donatorima, kao i sve ostale rubrike, prazne su. Tih 12 kuna je potrošio, kako piše u izvješću o troškovima, na bankarske usluge i usluge platnog prometa. Nikakvih troškova nije imao ni kandidat Hrvatske stranke svih kajkavaca, štokavaca i čakavaca Nedjeljko Babić.

Kolinda Grabar-Kitarović

Aktualna predsjednica Kolinda Grabar Kitarović u dosadašnjem dijelu kampanje potrošila 2,75 milijuna kuna. Donacija je bilo 1,2 milijuna kuna. Od tog iznosa 222 su donatora koji su ukupno donirali 1,5 milijuna kuna. Razliku je uplatio HDZ na poseban račun kandidatkinje. Najviše su joj dale tvrtke Širjan d.o.o. iz mjesta Gornja Rijeka kraj Križevaca i Radnik d.d. iz Križevaca po 100.000 kuna.

Među Kolindinim donatorima našli su se Goran Marić i Ivica Kirin s 5000 odnosno 2000 kuna. Također, Kolindinoj kampanji pomogao je i Jozo Brkić sa 10.000 kuna. Toliko su dali Andrej Plenković, Gordan Jandroković, Josip Đakić, Tomislav Tolušić i Milijan Brkić.

Miroslav Škoro

Potrošio je 2,24 milijuna kuna. Imao je 72 donatora koji su mu donirali 338.317 kuna. Najviše mu je dalo dvoje ljudi, po 30.000 kuna. To su Ivan Matić i Renato Bilandžić.

Zoran Milanović

Bivši premijer je potrošio 1,325 milijuna kuna, od toga su 44 donatora ukupno uplatila 693.630 kuna.

Među donatorima se najviše ističu SDP-ovci koji su davali izmeđ 15.000 i 30.000 kuna.

Orsat Miljenić prvo je dao 4000 kuna, ali onda je uplatio još 22.000.

Arsen Bauk dao je 6,880 kuna.

Igor Dragovan dao je 20.000 kuna, jednako kao i Siniša Hajdaš Dončić, a Joško Klisović 15.000.

Željko Jovanović, Dinko Suton, Mirando Mrsić, Biljana Borzan, Jadranka Malešević, Ivan Račan, Mihael Zmajlović i Neven Mimica dali su po 30.000 kuna.

Trošak ostalih osam kandidata zajedno iznosi tek nešto više od 370 tisuća kuna. 

Niz donacija za Juričana

Dario Juričan, čovjek koji glumi Milana Bandića i na Pantovčaku te u cijelom društvu obećaje još više korupcije, može se pohvaliti s 48 donacija. U donacijama je dobio 231.462 kune. Index mu je donirao 200.000 kuna oglasnog prostora, a to je i najveća donacija.

Orešković nije dobila ni kune donacija

Daliji Orešković nitko nije dao ni kune dok je za kampanju potrošila nešto manje od 13.000 kuna, uglavnom na društvenim mrežama.

Anto Đapić može se pohvaliti s dvije donacije. Doduše, od iste osobe. Tako mu je Tomislav Pleša prvo dao 2000 kuna, a onda dodao još 500 kuna. Time je on praktički financirao cijelu dosadašnju Đapićevu kampanju koja je koštala 2,439 kuna do sad.

Ivan Pernar ima jednu donaciju. Hrvoje Pernar donirao mu je 500 kuna. Pernar je do sada u kampanji potroši 21.185 kuna.

Katarina Peović dobila je 20.220 kuna donacija. Do sada je u kampanji potrošila 88.531 kunu.

Dejan Kovač dobio je 19.653 kune od donatora. Većinu novca dao mu je HSLS. Potrošio je zasad 37,494 kuna.

Medijsko oglašavanje

Na medijsko je oglašavanje najviše potrošila Grabar Kitarović (740 tisuća kuna), potom Škoro (380 tisuća), Juričan (200 tisuća), Peović (24.500), te Milanović (12.500 kuna). 
Kolakušić, Babić, Đapić, Orešković i Pernar prijavili su da nisu imali troškova na toj stavci.

Kandidati još moraju podnijeti završno financijsko izvješće

Svih 11 predsjedničkih kandidata ispunilo je zakonsku obvezu i u roku Državnom izbornom povjerenstvu dostavilo prva izvješća o financiranju izborne promidžbe.

Rok za dostavu, odnosno unos izvješća u DIP-ov sustav za nadzor financiranja, istekao je u ponoć.

Predsjednički kandidati morali su izvijestiti o troškovima koje su imali bilo u neslužbenoj, bilo u službenoj promidžbi, o donacijama koje su dobili, o medijskom oglašavanju i popustima koje su dobili.

Sljedeće financijsko izvješće koje kandidati moraju podnijeti je ono završno, cjelovito, koje će dati pravu sliku financijskog dijela njihove promidžbe, a dužni su ga objaviti do 21. siječnja.

Svaki kandidat na promidžbu može potrošiti do osam milijuna kuna.

Kandidat s najviše glasova dobit će milijun kuna

Ana Lovrin iz DIP-a pojasnila je da je za promidžbu dozvoljen iznos od 8 milijuna kuna, a kandidati sedam dana prije izbora moraju podnijeti izvješće o troškovima i donacijama i izvještaj o popustima medijskih usluga, a nakon izbora u roku od 30 dana podnose konačna izvješća.

DIP svoja izvješća podnosi nakon 60 dana i donosi odluku o naknadi troškova. Kandidat s najviše glasova dobit će milijun kuna.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara