FRANCUZI VITKI I UZ CROISSANTE, PUNOMASNE SIREVE I PAŠTETE
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Unatoč raskošnim kolačima prosječni Francuz uspijeva sačuvati vitku liniju, a tajna je u malim porcijama.
Do te je spoznaje došao francusko-američki znanstveni tim uspoređujući veličinu porcija u Francuskoj i SAD-u, objavio je stručni časopis "Psychological Science".
Brojni Amerikanci ljubomorno gledaju na drugu obalu Atlantika: Francuzi sa svojim croissantima, sirevima i paštetama, ekstremno bogatim masnoćama, uspijevaju ostati vitki, a svega sedam posto stanovništva pati od prekomjerne težine, dok ih je u SAD-u čak 22 posto.
Paul Rozin sa Sveučilišta Penn-State u Philadelphiji zajedno sa pariškim kolegama uspoređivao je veličine porcija u različitim restoranima u Parizu i Philadelphiji, a među njima i lance brze prehrane, pizzerije i kineske restorane.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Utvrdili su da prosječni Amerikanac na svom tanjuru u restoranu dobije 25 posto više sadržaja, a u kineskim restoranima čak 72 posto.
Sklonost velikim pakiranjima imaju i supermarketi. Tako su primjerice čokolade identične marke u SAD-u za 41 posto teže od onih u Francuskoj, a limunade i hot-dogovi veći su za 60 posto, dok se jogurti nude u 82 posto većim kartonskim pakiranjima.
Čak se i u američkim kuharicama računaju veće porcije po osobi.
Studija je pokazala da u tome važnu ulogu ne igra samo snaga volje i prehrambene navike, već ponašanje okoline. "Ljudi su skloni konzumirati ono što im je ponuđeno, pa bi se tako Amerikanci vjerojatno i uz manje porcije osjećali sitima", zaključio je Rozin.
Do te je spoznaje došao francusko-američki znanstveni tim uspoređujući veličinu porcija u Francuskoj i SAD-u, objavio je stručni časopis "Psychological Science".
Brojni Amerikanci ljubomorno gledaju na drugu obalu Atlantika: Francuzi sa svojim croissantima, sirevima i paštetama, ekstremno bogatim masnoćama, uspijevaju ostati vitki, a svega sedam posto stanovništva pati od prekomjerne težine, dok ih je u SAD-u čak 22 posto.
Paul Rozin sa Sveučilišta Penn-State u Philadelphiji zajedno sa pariškim kolegama uspoređivao je veličine porcija u različitim restoranima u Parizu i Philadelphiji, a među njima i lance brze prehrane, pizzerije i kineske restorane.
Sklonost velikim pakiranjima imaju i supermarketi. Tako su primjerice čokolade identične marke u SAD-u za 41 posto teže od onih u Francuskoj, a limunade i hot-dogovi veći su za 60 posto, dok se jogurti nude u 82 posto većim kartonskim pakiranjima.
Čak se i u američkim kuharicama računaju veće porcije po osobi.
Studija je pokazala da u tome važnu ulogu ne igra samo snaga volje i prehrambene navike, već ponašanje okoline. "Ljudi su skloni konzumirati ono što im je ponuđeno, pa bi se tako Amerikanci vjerojatno i uz manje porcije osjećali sitima", zaključio je Rozin.
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati