GM i Ford skinuli rukavice i krenuli u otvoreni rat protiv Toyote
Tekst. M.N.
Foto: Arhiva AutoIndex, Ford, GM
TOYOTIN neočekivani "poklon" američka autoindustrija neće samo tako ispustiti iz ruku. Posrnuli američki giganti najavljuju žestoku borbu, ako treba i ispod pojasa, a sve kako bi osnažili svoje pozicije i vratili se u sam vrh.
Prve reakcije, premda neke još uvijek neslužbene, stižu od onih najvećih. General Motors je svoj bonus za vlasnike automobila druge marke udvostručio za vlasnike Toyote. Upravo tako, svaki vlasnik stranog automobila dobit će 500, a Toyotinog modela zahvaćenog opozivom čak 1.000 USD (link).
Ford, koji je za razliku od GM-a još prošle godine krenuo u vraćanje izgubljenog tržišta i prepolovio Toyotinu prodajnu prednost, sada pokreće i marketinšku kampanju. I ovdje vrijedi dodatni bonus od 1.000 USD za sve koji vrate Toyotu i zamijene ju odgovarajućim Fordovim modelom. Svemu valja pridodati mogućnost 60-mjesečne otplate bez kamata, koje nudi GM, a ponudit će i Ford.
Tko će profitirati?
Nema sumnje kako će marketinški stručnjaci u američkim kompanijama naći optimalna rješenja da izvuku korist. U duhu poslovice da dok jednom ne smrkne, drugom ne svane, u Fordu su već tijekom prošle godine krenuli u okršaj s Japancima, i u konačnici profitirali.
Prodajni rezultati sve su bolji, stigao je i pozitivan poslovni rezultat, a razlika prema Toyoti se smanjila. Krene li sve dobro po Ford, povratak na vrh postaje vrlo izgledan. Interes javnosti oko recesijskih problema svakim danom je sve manja, a gotovo nitko se ne sjeća višemilijunskih opoziva američkih tvrtki iz prijašnjih godina. Procjene govore kako bi GM-ov tržišni udio mogao skočit 2,4%, Hondin 2,1%, a Fordov 1,6%.
Isto vrijedi i u pogledu GM-a, ali od onih koji bi svakako mogli profitirati su još uvijek pritajeni igrači. Honda je svakako među njima, jer sva istraživanja govore kako je najviše kupaca Toyote kao drugi izbor razmatralo upravo Hondu. Iz Honde, Nissana i Hyundaija oglasili su se kako ne planiraju koristiti Toyotinu nesreću u marketinške svrhe. No, financijsku dobit svakako očekuju. Primjerice, Hyundai očekuje skok udjela za 0,7%, no za njih kampanja na račun Toyote nije primjerena. "Osigurat ćemo svojim dilerima dovoljne zalihe, a na Toyotu nećemo navaliti poput vampira", rekao je Chris Hosford, glasnogovornik tvrtke Hyundai Motor.
Ford je bonus od 1.000 USD već pokrenuo, a vrijedi za vlasnike vozila godišta 1995. ili novijeg, koji nosi potpis Toyote, Lexusa, Sciona, Honde ili Acure. Sve u svemu, pozicije su jasne, a vrijeme će pokazati jesu li isplative. S obzirom da su opozvane Toyote činile 56% američke prodaje Toyote, ali i zadirale u segmente gdje je Ford najjači, realno je očekivati kako će Ford u konačnici profitirati. Osim ako Toyota brzo vrati povjerenje kupaca u što danas niti jedan ekonomski stručnjak ne vjeruje.
Kad se sve zbroji i oduzme može se samo konstatirati kako je Toyota definitivno iznevjerila svoje poklonike. Također, treba biti fer i reći kako su njeni oponenti to odlično iskoristili i gurnuli vlastite probleme u drugi plan. Njihovi postupci sasvim sigurno nisu, najblaže rečeno, pristojni, posebno ako se sjetimo njihovih nedavnih nedaća, no tržišna nemilosrdnost nije ništa novo i rezervirano samo za američko tržište.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati