HDZ koristi autocestu u kampanji, ali mutne radnje u HAC-u hladno ignorira
U 13.30 sati Ivo Sanader svečano će pustiti u promet dionicu Đakovo - Osijek na autocesti A5. Istu onu dionicu koja je trebala biti završena prije kraja prošle godine i za koju je Sanader u studenom 2007. obećao kako će biti završena i prije predviđenog roka. No, HDZ-ova je vlast odlučila da je ipak bolje pričekati početak kampanje za lokalne izbore i otvaranje ceste iskoristiti za promidžbu.
Zaposlenici HAC-a već predviđaju kako će se otvaranje dionice autoceste Đakovo - Osijek, koja je koštala 2,2 milijarde kuna, pretvoriti u stranački skup HDZ-a, a tome svjedoči i usmena direktiva koja je, kako tvrdi naš izvor, danas stigla u HAC, a koja glasi da svaki odjel na otvaranje mora poslati najmanje dva radnika. Odredbu da "moraju" prisustvovati otvaranju nove dionice autoceste A5 dobili su i svi voditelji tehničkih jedinica u Hrvatskoj, potvrdio nam je predsjednik Nezavisnog sindikata Cestara, Mijat Stanić.
"Malo je to iritantno. Otišao bih u Osijek bez obzira na sve, ali uvijek mi zasmeta kad mi kažu da moram ići na neko otvaranje", kaže Stanić i dodaje kako su se radnici HAC-a nekad masovno prijavljivali za odlaske na proslavu otvaranja novih dionica, ali to im sada zbog krize više nije zgodno. "Čak i kod nas, u firmi u kojoj su dobre plaće, se osjeća kriza", rekao nam je Stanić i dodao kako zna da su svi šefovi tehničkih jedinica dobili odredbu da se pojave u Osijeku, ali i da njemu nitko nije rekao da mora još nekog dovesti.
Mjere štednje? Kakve mjere štednje?
A kako to već biva svaki put kad se u Hrvatskim autocestama otvaraju nova radna mjesta i ovoga puta pojavile su se sumnje u nepotizam i nezakonita postupanja. Naime, prema odredbama o štednji koje su zbog recesije dobile sve državne firme, HAC je dobio direktivu da zapošljava ljude koji žive u blizini radnog mjesta. Na taj način HAC bi mogao uštedjeti pozamašnu svotu novca na troškovima putovanja, a ovu direktivu ne bi trebalo biti teško provoditi s obzirom na velik broj molbi za posao koje HAC svakodnevno dobiva.
Zašto će onda u novoj postaji u Čepinu raditi nekoliko osoba s prebivalištem u Županji? I nije li čudno da dvije takve osobe nose prezime Klarić, koje, vidi čuda, dijele s direktorom Sektora za održavanje Stjepanom Klarićem? A upravo je tog Klarića Majda Rumora nedavno prozvala kao jednu od centralnih figura nepotizma i korupcije u HAC-u, zajedno sa Željkom Krapljanom koji je, tvrde naši izvori, najmanje dva cestara iz svog rodnog Siska zaposlio u Lučkom.
Radnici koji na posao moraju putovati gotovo stotinu kilometara teško se uklapaju u odredbe o mjerama štednje, jer troškove putovanja do njihovih radnog mjesta plaća upravo HAC. "Istovremeno će u Đakovu ostati 15-ak radnika iz Osijeka, koji su trebali ići raditi u Osijek kad se otvori nova dionica", otkriva nam Stanić.
Također, poznato prezime krasi i budućeg šefa tehničke jedinice na novoj dionici autoceste. "Ivan Mlinarević bio je poslovođa u Đakovu i prelazi u Osijek na mjesto voditelja tehničke jedinice", informirao nas je Stanić o novom poslu bratića Ivice Mlinarevića, jednog od članova Uprave HAC-a.
"Sve to njihovo divljanje plaća HAC", tvrdi Mijat Stanić i objašnjava kako je opće poznato da se gotovo nitko ne može zaposliti bez Krapljanovog i Klarićevog blagoslova. "Uprava HAC-a uporno tvrdi da oni o tome ništa ne znaju i da se ne žele petljati. Ali kako ništa ne znaju ako smo ih stoput upozorili? A naravno da su upetljani, jer oni sve to moraju plaćati; na svakom je ugovoru potpis predsjednika Uprave", ogorčen je Stanić.
"Klarić i Krapljan traže od radnika da napuste sindikat kako bi dobili bolje radno mjesto"
"Najgore od svega je to što radnici, za svaki bolji posao, moraju napustiti Nezavisni sindikat cestara i ući u Sindikat radnika hrvatskih cesta i autocesta iza kojeg stoje upravo Klarić i Krapljan. To je izrazito protuzakonito i u bilo kojoj normalnoj zemlji oni bi dosad letjeli van", kaže Stanić koji nam je ispričao kako je dva takva slučaja imao i prilikom otvaranja novih radnih mjesta u Osijeku. "Dva radnika koji su bili blagajnici dobili su šefovsko mjesto i morali su ući u sindikat koji vode Krapljan i Klarić. Svaki put kad se otvaraju nova radna mjesta, radnicima se pod nos guraju i pristupnice tom sindikatu", kaže Stanić koji je zbog toga već pisao prijave Upravi, resornom ministru, pa čak i premijeru Sanaderu, ali nikakve reakcije još nije bilo.
"Vjerujem da je to najgora stvar koja se u HAC-u događa jer se na taj način unosi razdor među ljude. Događa se to da ljudi više ne razgovaraju međusobno, pate međuljudski odnosi. Uostalom, to je stavljanje sindikata pod kontrolu direktora. Nije neobično da u jednoj firmi ima više sindikata i da se svatko može učlaniti gdje god želi, ali to kod nas nije slučaj", rekao nam je Stanić još jednom ponovivši da Klarić i Krapljan zapošljavaju ljude po vlastitom nahođenju "i nitko im ništa ne može".
Direktorica zadužena za zapošljavanje i sama zaposlena u sumnjivim okolnostima
Podsjećamo, Index o nepotizmu i manipulacijama u HAC-u piše već neko vrijeme, a kad smo otvorili ovu temu sredinom veljače, prozvani Stjepan Klarić nam je kazao kako "postoji sektor koji se bavi zapošljavanjem s kojim on nema nikakve veze" i da se "možda netko skriva iza njega, a da on toga nije ni svjestan". Netko je, dakle, u HAC-u zaposlio nećaka i brata direktora Sektora za održavanje, a da on toga nije ni svjestan.
Sektor koji se bavi zapošljavanjem, odnosno Sektor za pravne poslove kojem je u opisu posla i zapošljavanje, a na koji se Klarić poziva, doista postoji, ali naši izvori tvrde kako je on samo fasada. Tim sektorom, naime, upravlja Marijana Raguž koja prilikom zapošljavanja, tvrde naši izvori, nije zadovoljavala uvjete koji su potrebni za radno mjesto direktora sektora. U to je vrijeme, naime, za tu poziciju bilo potrebno radno iskustvo od najmanje 60 mjeseci. Tek nakon njenog zapošljavanja uvjet je smanjen na 48 mjeseci. "Zbog toga ona i nema moralno pravo prigovarati na nepravilnosti prilikom zapošljavanja u HAC-u jer se valjda u tim prilikama sjeti same sebe ili je već netko drugi na to podsjeti", tvrdi naš izvor.
Petar Vidov
Foto: Vlado Kos / CROPIX
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati