HRVATSKI TURIZAM

Hoteli na Jadranu zjape prazni, a ova dva su puna. Vlasnici nam otkrili tajnu uspjeha

Hoteli na Jadranu zjape prazni, a ova dva su puna. Vlasnici nam otkrili tajnu uspjeha
Foto: Privatan album, Youtube, Facebook

POSLJEDNJIH tjedana svjedoci smo praznih gradova i mjesta na Jadranu. Pojedini se hoteli zbog premalog interesa gostiju još nisu ni otvorili, dok su neki hoteli i restorani na Jadranu tek počeli s radom. Generalno gledajući, turizam trpi velike gubitke. U ovoj teškoj gospodarskoj krizi uzrokovanoj pandemijom koronavirusa uspijevaju samo najbolji, oni koji iza sebe imaju prepoznatljivu kvalitetu, a to vidimo i na dva primjera - jednom iz Istre, drugom s Paga. Riječ je o malim obiteljskim boutique hotelima, Boškincu koji se nalazi u Novalji te hotelu San Rocco koji se nalazi u Brtonigli na zapadu Istre. Oni su proteklih vikenda bili puni, dok istovremeno imaju i dobre najave za ostatak sezone.

>> Hrvatski turizam u prva četiri mjeseca pao 70 posto

Razgovarali smo s našim proslavljenim ugostiteljem Borisom Šuljićem, vlasnikom hotela, vinarije i restorana Boškinac u Novalji na Pagu te ujedno vlasnikom Kalypsa - prvog kluba koji je otvoren na Zrću. I on nam je rekao da je situacija daleko bolja od očekivane. Proteklih su vikenda bili puni, a bit će i naredne vikende.

>> Hvalimo se da smo korona free zona, a strani turisti o tome nemaju pojma

Prije par mjeseci Boškinac dobio Michelinovu zvjezdicu

Naime, Šuljićev restoran Boškinac u veljači je dobio Michelinovu zvjezdicu. Kako stoji na stranicama Michelinova vodiča za Hrvatsku 2020. godine, restoran Boškinac u Novalji ističe se "lokalnim hrvatskim proizvodima čiji puni intenzitet okusa izvlači chef Matija Bregeš kombinirajući iznimnu pripremu hrane s inovacijom".

Njegov je restoran oduševio i čuvenog američkog chefa i putopisca Anthonyja Bourdaina, koji je preklani preminuo. Bourdain je u listopadu 2011. posjetio Hrvatsku i u restoranu Boškinac na Pagu snimao kadrove za svoju emisiju No Reservations koju je pogledalo više od 450 milijuna ljudi.


Boris Šuljić

"Sad je situacija daleko bolja od očekivane, srpanj i kolovoz smo skoro puni"

Šuljić se turizmom bavi već 35 godina i uspio je razviti kvalitetnu turističku ponudu koja je razlog tome da mu koronakriza nije uzrokovala drastičan pad gostiju, kao što je slučaj kod većine hotelijera i ugostitelja na Jadranu.

"Situacija je bila neizvjesna, no sad je daleko bolja od očekivane, imamo probuđen interes domaćih gostiju. Imamo i nešto gostiju iz Slovenije. Srpanj i kolovoz smo skoro puni, ima još nešto mjesta koja se popunjavaju. Dolaze upiti izvana, iako ove godine nema gostiju iz Amerike i Dalekog istoka, stižu nam Nijemci, Austrijanci, Talijani...", rekao nam je Šuljić.

>>Vlasnik paškog restorana koji je oduševio Borduina otkriva kako spasiti turizam

Kaže kako se situacija solidno razvija te da su puni uglavnom vikendima, dok bilježe manji interes početkom tjedna, što je, navodi, logično.

Nisu mijenjali cijene: "To bi bilo kontraproduktivno"

Prošli su vikend bili skroz puni i u hotelu i u restoranu te im je to bio najjači vikend otkako je krenula pandemija koronavirusa.

"Mi smo mali boutique hotel, ne radimo unutar velikih sustava, na osami smo, imamo visoku kvalitetu, ekskluzivne sadržaje. Imamo i neke pakete koje smo dizajnirali za lokalne goste, međutim naš restoran ne spada među najjeftinije i nismo radili nikakav veliki cjenovni manevar jer bi to bilo kontraproduktivno. Dobili smo i Michelin zvjezdicu pa smo u fokusu interesa. Iza ovih dobrih rezultata stoji naš dugogodišnji kvalitetni rad", ispričao nam je Šuljić.

Osim restorana i hotela, vlasnik je i kluba Kalypso, kako smo već naveli na početku, no za razliku od restorana i hotela, u klubu će, navodi, zabilježiti značajan pad prihoda budući da ove godine nema velikih festivala, ne dolaze im poznata imena.

"Otvorit će se svi klubovi, no to će sve biti u malom formatu. Nema velikih imena izvođača, međutim otvorit ćemo ga radi imidža, brenda, odnosa s publikom i inozemnim partnerima", kazao nam je Šuljić na kraju.

Istarski hotelijer Fernetich otkrio novost u odnosu na prijašnje godine

Tullio Fernetich, vlasnik luksuznog hotela San Rocco s četiri zvjezdice u istarskom mjestu Brtonigla, u razgovoru za Index ustanovio je pak da je ove godine u turizmu poprilično neizvjesna situacija, a govoreći konkretno o primjeru svog hotela, kaže da se situacija poprilično promijenila. Dok su mu prije gosti većinom bili stranci, ove godine su mu glavni gosti oni iz Hrvatske te Slovenije. Navodi i kako je situacija daleko bolja nego su mislili.

>>Vlasnik San Rocca: Na površinu su isplivali svi katastrofalni potezi u turizmu

Vjeruje da će ove godine zbog situacije s koronom najbolje proći upravo mali obiteljski hoteli kao što je njegov.

"Kvalitetni objekti bi mogli doći i na 60 do 70 posto prošlogodišnjeg prometa. Mislim da su mali objekti u prednosti, nemamo veliki broj soba, a istovremeno imamo velike površine po gostu pa nema problema za distanciranje. Mislim da ljudi preferiraju da se drži distanca. Nadam se da će posao ići sve bolje. Ovaj vikend smo skroz puni tako da je to dobra slika. Još uvijek se radi prvenstveno vikendom i dva prethodna vikenda su bila zadovoljavajuća, tako da se događa nešto pozitivno. Imamo puno više domaćih gostiju nego prijašnjih godina", rekao nam je Fernetich.


Tullio Fernetich

Bukiran tijekom ljeta, najviše u rujnu

Prednost vidi i u tome što su autodestinacija, dosta su blizu i Zagrebu i Sloveniji. Dobar dio gostiju koji je kod njih rezervirao odmor prije korone, nije im otkazao booking, a stižu i nove rezervacije.

"U našem se hotelu godinama već najviše bukira u last minute terminu. Gosti se doslovno odluče doći na odmor 3 dana prije pa onda zovu. Situacija je takva da smo u 7. i 8. mjesecu dobar dio razdoblja bukirani, a pogotovo u rujnu. Nadam se da se neće dogoditi nešto nepredvidivo i da ćemo spasiti sezonu, bar u našem hotelu jer će ukupne brojke na nacionalnom nivou vjerojatno biti lošije", smatra Fernetich.

Pitali smo ga čemu može zahvaliti ovakve pozitivne brojke.

"Na to najviše utječe naš dosadašnji rejting i to koliko smo bili kvalitetni. Također, bolje funkcioniraju oni objekti koji su prisutni u medijima, oni koji su poznati po tome da ulažu u svoje objekte, da se renoviraju redovito. To gosti cijene, tako da vjerujem da ćemo mi moći spasiti što se spasiti da", rekao nam je Fernetich.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara