Hrvatska se igra s vatrom: Požari kod Senja i Omišlja zaustavljeni nadomak kuća
Tekst: J.C. / F.M.
Foto: Željko Popović / Cropix
NA SENJSKOM bilu kraj Krivog puta na otvorenom je području izbio požar, priopćila je lička policija. Požar je izbio oko 13 sati, planula je makija i suha trava, a jaka bura koja je puhala na tom području vatru je usmjeravala prema obližnjoj šumi pa su senjskim vatrogascima odmah u pomoć poslana dva kanadera.
Požar na Senjskom bilu nije bio opasan za kuće, ali oko 15 sati izbio je još jedan požar iznad Senja, na lokaciji Ošlje Polje - Franciskovac. Zbog jake bure vatra se proširila do prvih kuća, a nad grad se spustio gusti dim. Požar se počeo širiti prema kućama u naseljima Lipica, Klaričevac i Mudrićevac i situacija je izgledala krajnje dramatično, ali bura je, srećom, popustila dovoljno da vatrogasci do 18 sati uspiju lokalizirati vatru. Tijekom poslijepodneva je dio Senja ostao i bez struje nakon eksplozije dalekovoda, ali zasad nije poznato je li požar uzrok ove nesreće.
Da se bura pojačala, vatra bi se zasigurno proširila na kuće
Ranije se pojavila informacija da je vatra zahvatila jednu kuću, ali senjski vatrogasci su to demantirali. No, nisu krili da postoji opasnost od širenja vatre na područje grada ukoliko se bura pojača. Na teren je izašlo više od 125 vatrogasaca sa 25 vozila, kao i dva kanadera, međutim uskoro su na mjesto događaja poslana dodatna dva kanadera. Pripadnicima DVD-a Senj u pomoć su priskočili vatrogasci iz Rijeke, Crikvenice, Novog Vinodolskog, Otočca, Brinja i Svetog Jurja, a požar su gasili i građani Senja.
Vatrogasni zapovjednik Ličko-senjske županije Ivica Radošević potvrdio je da se vatra nakon 16 sati sasvim približila kućama. Vatrogascima je situaciju dodatno zakomplicirao još jedan požar koji je tijekom dana buknuo u Zadarskoj županiji, tako da nisu mogli sve svoje snage usmjeriti prema vatri koja se bližila kućama u Senju.
U Omišlju na Krku vatra došla na 200 metara od kuća!
A osim u Senju tijekom dana bilo je dramatično i na Krku, gdje je izgorjelo oko 10 tisuća kvadratnih metara niskog raslinja. Jaki udari bure omogućili su vatri brzo širenje, tako da je požar u jednom trenutku došao na samo 200 metara od kuća na Omišlju. Vatra je planula oko 17 sati, a gasitelji su požar uspjeli staviti pod kontrolu dva sata kasnije.
Mještani su najviše strahovali da bi vatra mogla doći do rafinerije nafte, u kojoj je nedavno došlo do eksplozije etilena. To bi zasigurno izazvalo pravu katastrofu, ali zahvaljujući brzoj intervenciji dvadesetak vatrogasaca iz Krka i Njivica i mještanima koji su im pomogli u gašenju opasnost je brzo otklonjena.
Hrvatska se igra s vatrom
Jedan od stalno spominjanih problema je logistička neopremljenost za efektivno gašenje požara, što u prevedenom znači da Hrvatska u bilo kojem datom trenutku nema dovoljno zrakoplova za gašenje požara, ali i da ima problem s funkcioniranjem postojećih. Iz godine u godinu moguće je netom prije sezone pročitati naslove o tome kako se vatrogasnu sezonu ponovno dočekuje nespremno. I ove je godine to bio slučaj. U svibnju je za sezonu bio spreman samo jedan kanader i dva Air Tractora, što je manje od četvrtine flote.
Hrvatska je ove godine nabavila dva nova kanadera, od kojih je jedan dostavljen u lipnju. Drugi bi trebao doći krajem godine. Zrakoplovi su stajali 62 milijuna eura. Uz već postojeća četiri, Hrvatska dakle u ovom trenutku ima pet, a očekuje i šesti kanader. No, ti kanaderi s remonta uspiju doći tek netom prije sezone požara, tako da se svake sezone zapravo kocka s time kad će požari početi. Dodatni problem bi, kako je priznao i sam ministar Branko Vukelić, mogao nastati zbog deficita kadra, u trenutku kad tim zrakoplovima ne bude imao tko pilotirati. Prosječna starost kanadera je sedam do osam godina.
Morska sol nagrizla Air Tractore
U svibnju je također upozoreno kako su za sezonu spremna samo dva Air Tractora, od ukupnih šest. Samo prošle godine nabavljeno je pet takvih zrakoplova, ali već u lipnju ove godine saznalo se da jedan od zrakoplova pušta vodu pa ne može s punim spremnikom vode doći do požarišta, a da ostala tri Air Tractora AT-802 "Fire Boss" nisu sposobna kupiti vodu iz rijeka i mora, imaju probleme s nagrizanjem.
Prvi ovogodišnji servis pokazao je kako je zrakoplovima morska sol u potpunosti nagrizla unutrašnjost, sklopove i sustav za prikupljanje vode s morske površine. Dokument kojega je potpisao brigadni general Mate Ostović, zapovjednik Zapovjedništva za potporu, naveo je kako se Air Tractori više ne bi smjeli koristiti na morskim površinama, osim u krajnjoj nuždi, kako bi se spriječila još veća šteta, a odlučilo se da će se zrakoplovi ubuduće morati puniti vodom pomoću crpki priključenih na hidrant ili iz autocisterna na aerodromima u Splitu, Zadru, Puli ili Dubrovniku.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati