Hrvatske prometnice: Manje poginulih, više povrijeđenih
Tekst se nastavlja ispod oglasa
IAKO je sigurnost prometa poboljšana, a broj poginulih osoba smanjen, u prošloj je godini na hrvatskim cestama zabilježeno 4.700 prometnih nezgoda više nego u 2001., poginulo je 627 osoba što je za 20 manje nego u 2001., a povrijeđeno ih je 23.923 ili 1.830 više nego u 2001.
Ljudski čimbenik, brzina i alkohol, najčešći su uzroci stradavanja u prometu, podaci iz Programa rada Hrvatskog savjeta za sigurnost prometa na cestama u 2003.
Gotovo svaka treća nezgoda dogodila se zbog nepropisne i neprimjerene brzine, alkohol je ostao jedan od ključnih uzročnika prometnih nezgoda, jedan od najvećih problema su mladi vozači.
Broj mladih do 29 godina života koji poginu u prometnim nezgodama dostiže 35 posto svih poginulih vozača. Više je razloga za to: od nedovoljnog iskustva, vožnje pod utjecajem alkohola i u kasne noćne sate, do neprilagođene brzine i namjernog izazivanja opasnosti.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podaci također pokazuju da mladići stradavaju češće od djevojaka.
Stručnjaci stoga predlažu da se mlađi sudionici u prometu strože nadziru, da se u suradnji s diskotekama pokuša preventivno djelovati da se smanji konzumiranje alkohola, da se za pouzdane mlade vozače omoguće posebne olakšice pri osiguranju automobila.
Zanimljiv je podatak da vozilo, cesta i okoliš u Hrvatskoj znatno manje utječu na prometne nezgode, nego u bogatim zemljama sa dobrim cestama, što potvrđuje početne podatke da su vozači, brzina i alkohol glavni uzroci stradavanja na hrvatskim prometnicama.
Ljudski čimbenik, brzina i alkohol, najčešći su uzroci stradavanja u prometu, podaci iz Programa rada Hrvatskog savjeta za sigurnost prometa na cestama u 2003.
Gotovo svaka treća nezgoda dogodila se zbog nepropisne i neprimjerene brzine, alkohol je ostao jedan od ključnih uzročnika prometnih nezgoda, jedan od najvećih problema su mladi vozači.
Broj mladih do 29 godina života koji poginu u prometnim nezgodama dostiže 35 posto svih poginulih vozača. Više je razloga za to: od nedovoljnog iskustva, vožnje pod utjecajem alkohola i u kasne noćne sate, do neprilagođene brzine i namjernog izazivanja opasnosti.
Stručnjaci stoga predlažu da se mlađi sudionici u prometu strože nadziru, da se u suradnji s diskotekama pokuša preventivno djelovati da se smanji konzumiranje alkohola, da se za pouzdane mlade vozače omoguće posebne olakšice pri osiguranju automobila.
Zanimljiv je podatak da vozilo, cesta i okoliš u Hrvatskoj znatno manje utječu na prometne nezgode, nego u bogatim zemljama sa dobrim cestama, što potvrđuje početne podatke da su vozači, brzina i alkohol glavni uzroci stradavanja na hrvatskim prometnicama.
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati