Ima li HDZ svoju farmu trolova? Poruka se širi Fejsom, stranka sve demantira

Ima li HDZ svoju farmu trolova? Poruka se širi Fejsom, stranka sve demantira
Foto: Patrik Macek/PIXSELL/Screenshot Facebook

DRUŠTVENIM mrežama se počeo širiti screenshot poruke koju je Mladež HDZ-a navodno poslala svojem članstvu, a koje se poziva na angažman u predsjedničkoj kampanji i to pomoću otvaranja lažnih profila.

U poruci, koju prenosimo bez intervencija, piše sljedeće: "Ekipa bok.. Kao što znate blizi nam se lagano predsjednicka kampanja te cemo imati već ovih tjedana jedan konkretan zadatak.. Krenule su borbe na drustvenim mrezama i tu se moramo pokazati. Nekoliko osoba po mogucnosti sto vise, otvoriti sto vise laznih profila na Facebooku na kojem ćemo moci komentirati clanke koje cu vam ja slati.. dobivat cemo smjernice sto i kako, cak i slikice koje cete stavljati u komentare. Morate biti spremni stalno raditi nove profile jer ce ih gasiti, u svakom slucaju trebat će vam za sve sljedeće nadolazeće izbore. Kad se svi ustrojimo i mi ćemo prijavljivati njihove i gasiti, naravno."

Naravno, nije nikakva tajna da se i na Balkanu u propagandne i predizborne svrhe koriste tzv. botovi, lažni profili na društvenim mrežama koji šire poruke u korist vladajućih ili pak služe tome da skrenu raspravu s njihovih afera.

U Srbiji je javna tajna da predsjednik Aleksandar Vučić i vladajući SNS imaju na raspolaganju svojevrsnu vojsku botova, često stranačkih aktivista, čiji je posao da javni diskurs usmjeravaju kako Vučiću odgovara.

Iz HDZ-a sve demantiraju: "To nema nikakve veze s nama"

Iz HDZ-a su za Index poručili da je ta poruka laž, odnosno da je Mladež HDZ-a nije slala svojim pristašama.

Josip Gojak iz Mladeži HDZ-a kaže da se tako pokušava imputirati da oni širi razne vijesti i zlorabe društvene mreže. "To nema nikakve veze s nama. Realno, svatko je mogao otvoriti neku grupu pod našim imenom, memorirati se pod lažnim brojem. Mladež HDZ-a se ničim takvim nije bavila niti je dala uputu bilo kojem našem ogranku ili pojedincu da to čini."

Gojak kaže da je HDZ "već dokazao da kampanju vodi činjenicama i argumentima" te da je protiv zloupotrebe lažnih vijesti na internetu i da mu je borba protiv toga "jedan od glavnih ciljeva". "Očekujemo da će se tim primjerom voditi i drugi politički akteri", zaključio je Gojak.

HDZ-u bi bilo lakše povjerovati da već ne postoji čak i presuda koja se tiče manipulativnih praksi te stranke na društvenim mrežama. 

HDZ-ova "internet brigada"

Naime, skoro cijeli HDZ-ov tim za promociju na društvenim mrežama u predsjedničkoj kampanji Kolinde Grabar-Kitarović 2014. te na parlamentarnim izborima 2015. godine ove je godine priznao da je utajio porez na isplate za marketinške usluge koje je odradio za HDZ u kampanji za parlamentarne izbore 2015., a svi osim jednog su se i nagodili s USKOK-om za uvjetne zatvorske kazne, sporedne novčane kazne te kazne rada za opće dobro. Među njima je bila i Sanda Mamić, nećakinja Zdravka Mamića.

Oni su u medijima opisani kao HDZ-ova "internet brigada", a iako je istraga otkrila mnoge dvojbene aktivnosti kada je riječ o online oglašavanju, na kraju su optuženi samo zbog utaje poreza. 

Priznao da su se bavili trolanjem za potrebe HDZ-a

Dinamov stručnjak za marketing Matej Zadro, koji je bio dio te "internet brigade", tijekom istrage je u razgovorima s USKOK-om priznao kako su se između ostaloga bavili trolanjem, brisanjem negativnih komentara na HDZ-ovim stranicama, stavljanjem negativnih komentara na stranice političkih protivnika i srodnim online aktivnostima čiji je cilj manipulacija biračima i javnošću. 

"Također se tu radilo i o davanju lajkova na pojedine komentare, a sve kako bi se postiglo to da pojedini komentari koji su u tome trenutku odgovarali našoj stranci budu među prvim komentarima na pojedini članak", rekao je Zadro USKOK-u.
 

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara