Kina prati građane na chatu, blogu, bilježi koliko su na internetu

Kina prati građane na chatu, blogu, bilježi koliko su na internetu
Foto: Epa

KINESKE internet kompanije morat će pohranjivati osobne podatke svojih korisnika i nadgledati njihove mrežne aktivnosti, javlja CNN.

Nove odredbe kineske agencije za regulaciju interneta stupile su danas na snagu i odnose se na sve one kompanije koje nude mrežne usluge putem kojih mogu utjecati na javno mnijenje ili “mobilizirati građane na određene aktivnosti“, piše na stranicama državne agencije Cyber Administration of China.

Firme koje se bave internetom tako će od sada morati bilježiti aktivnosti svojih korisnika te spremati i nadgledati ono što oni pišu na blogu, u chat-roomu, na video platformama ili webcastu.

Sve zbog stabilne nacionalne sigurnosti

Takvi potezi su potrebni kako bi se očuvala stabilna nacionalna sigurnost, smatra agencija i zahtijeva od kompanija da potvrde identitet korisnika i čuvaju važne informacije o korisnicima; poput liste poziva, aktivnosti na chatu, točan period boravka na internetu i adrese posjećenih stranica.

Državni službenici će provoditi redovne inspekcije unutar kompanija koje pružaju internet usluge kako bi se osigurala provedba novih odredbi.

Odnosi li se to i na međunarodne kompanije?

Ono što još nije sasvim jasno je u kojim slučajevima kompanije moraju te podatke dati na uvid kineskim vlastima.

Primjerice, društvene platforme WeChat i Weibo već su sada dužne predati informacije o korisnicima državnoj vlasti, u slučaju da ona to zatraži od tih firmi.

Novih odredbi morat će se pridržavati skoro sve najveće tehnološke kompanije i startupovi, uključujući Tencent, Alibabu, Baidu (BIDU) i ByteDance.

Nije još poznato hoće li odredbe morati slijediti i međunarodne kompanije poput Applea (AAPL) čije su usluge dostupne u Kini.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
;
Učitavanje komentara