Kineski grad i nakon koronavirusa želi kontrolirati i ocjenjivati građane

Kineski grad i nakon koronavirusa želi kontrolirati i ocjenjivati građane
Foto: EPA

TIJEKOM vrhunca pandemije koronavirusa u Kini upotreba takozvanih digitalnih ili QR kodova postala je popularna opcija za praćenje zdravlja građana.

No sada kineski grad Hangzhou predlaže da se to praćenje nastavi. 

No, osim toga, predložili su i da se uz praćenje uspostavi bodovni sustav koji bi davao bodove svakom građaninu ovisno o određenim parametrima. 

Ti parametri uključivali bi njihove medicinske dokumente, rezultate sistematskih pregleda kao i to pije li osoba ili puši te koliko dugo spava.

Žele trajno praćenje stanovnika

Kineski grad tako svoje stanovnike trajno želi pratiti, a kod preko kojeg bi pratili građane nalazio bi se na mobitelima pojedinaca.

Neki od kodova funkcioniraju tako da pokazuju crvenu boju koja znači da je osoba rizična i da, primjerice, ne smije ući u neku zgradu, dok, ako pokaže zelenu boju, osoba smije ući u zgradu.

Neki od kodova baziraju se na putovanjima pojedinca. Dakle, ako je neka osoba bila u nekom rizičnom području u Kini, barkod može promijeniti boju.

Neki rade na osnovu simptoma koje je pojedinac prijavio. 

Vlada skuplja sve više podataka

I dok su aplikacije bile dobre tijekom pandemije koronavirusa, grad Hangzhou iz kojega je i tehnološki div Alibaba predlaže da se sustav barkodova uspostavi trajno. 

Vlade prikupljaju sve više podataka o građanima tijekom pandemije kako bi se borile protiv virusa, ali ovo je izazvalo zabrinutost oko pretjeranog nadzora i nakon što se pandemija iskontrolira. 

Prema prijedlogu Hangzhoua vidi se kako bi osoba gubila bodove ako pije alkohol ili puši. Ako pak dobro spava i trenira, imat će bolji rezultat.

Ipak i dalje nije jasno kako bi točno vlada prikupljala te podatke. 

CNBC kontaktirao Alibabu

Kodovi koje Hangzhou trenutno koristi su od Alipaya, platforme za plaćanje od Alibabe. 

CNBC je kontaktirao Alibabu za komentar, a oni su im odgovorili kako ih za takav projekt nitko nije kontaktirao.

Osim toga, njihov glasnogovornik je dodao kako im je privatnost korisnika izrazito važna.
 

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara