Pitali smo Kineze hoće li za Pelješki most zaista tražiti još 450 milijuna kuna
KINESKU tvrtku CRBC upitali smo danas je li točna informacija da planiraju tražiti dodatnih 450 milijuna kuna od hrvatske vlade za završetak radova na Pelješkom mostu.
Odgovor koji smo dobili nije baš precizan.
"China Road and Bridge Corporation marljivo radi na gradilištu mosta. Kao profesionalni izvođač, ispunit ćemo svoje obveze propisane ugovorom projekta Pelješkog mosta", poručili su iz kineske tvrtke dodajući da s ponosom sudjeluju u važnom projektu za teritorijalno povezivanje Republike Hrvatske.
Kinezi kažu da će ispuniti svoje obaveze predviđene ugovorom
Na to smo ponovo poslali upit s pitanjem znači li to da neće tražiti tih 450 milijuna koje je danas na naslovnici objavio Jutarnji list, no nisu pojasnili.
Ranije smo kontaktirali upravu Hrvatskih cesta gdje su nam rekli kako oni nisu zaprimili zahtjev za povećanjem računa i da takvo što imaju pravo odbiti, a ako izvođač ne bude poštovao rokove, naplatiti mu penale.
Od glasnogovornice HC-a Tamare Pajić doznali smo da im se Kinezi s tim nisu obratili ni službeno ni neslužbeno, ni usmeno ni pismeno.
"Na početku bismo jasno naznačili da Hrvatske ceste d.o.o. kao investitor radova nisu zaprimile pismeni zahtjev, kao ni usmeni, za povećanjem troškova u iznosu od 450 milijuna kuna od tvrtke CRBC. Isto tako, prema važećem ugovoru, sav rizik od povećanja cijena je na izvođaču radova", poručila je Pajić.
>>Hrvatske ceste: Izvođač nije tražio dodatnih 450 mil. kuna za Pelješki most
Kao razlog povećanja troškova Jutarnji list navodi da će Kinezi ispostaviti veći račun jer su poskupjeli materijali, a tu je i utjecaj pandemije.
Glasnogovornica Hrvatskih cesta dodaje da je ta državna tvrtka upoznata s povećanjem troškova nabave materijala i energenata na našem tržištu, ne samo zbog Pelješkog mosta nego i zbog ostalih projekata.
Kinezi mogu tražiti dodatnih 450 milijuna, ali ih Hrvatske ceste mogu odbiti
"Međutim, bitno je spomenuti da je Pelješki most ugovoren prije povećanja troškova na tržištu materijala i energenata. Jedinične cijene ugovorenih stavki ne mogu se mijenjati dok god je postojeći Ugovor na snazi, međutim u sve ugovore je ugrađena klauzula o kliznoj skali putem koje izvođači mogu zatražiti naknadu zbog povećanih troškova poslovanja. O njezinu izračunu informacije možemo ustupiti tek po eventualnom zaprimanju zahtjeva jer, kao što smo naveli, do sada nismo zaprimili službeni zahtjev od tvrtke CRBC, a na temelju kojega bismo mogli izraditi analizu opravdanosti", dodala je Pajić.
Ne samo da ih HC može odbiti nego im mogu i naplatiti penale ako ne izvrše ugovorene radove u roku
Upitali smo što HC može učiniti jednom kad i ako stigne zahtjev za povećanjem cijena.
"Hrvatske ceste d.o.o. mogu odbiti zahtjev za povećanje jediničnih cijena. Bez obzira na eventualno podneseni zahtjev/eventualno njegovo odbijanje od Hrvatskih cesta, izvođač je dužan završiti radove u ugovorenim rokovima, a njihovo neizvršavanje bi značilo naplatu penala zbog kašnjenja. Budući da ne postoji službeni zahtjev, ne možemo ustupiti informaciju na što se odnosi povećanje troškova koje Jutarnji list navodi u svom članku, a za koji nije tražio komentar Hrvatskih cesta", poručila je Pajić.
Obratili smo se i izvođaču radova, od njih još čekamo odgovor.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati
