Kovačević: Šprajc je u Dnevniku htio pustiti film u kojem su HDZ-ovci nacisti, a SDP-ovci boljševici!

Foto: Ranko Šuvar / Cropix

GLAVNI urednik HTV-a Bruno Kovačević ponovno se danas oglasio povodom smjene Zorana Šprajca s mjesta urednika Dnevnika HTV-a. Njegovo reagiranje donosimo u cijelosti:

Cijenjeni,

nisam mislio reagirati na izjave kolege Šprajca, ali budući da se radi o lažima i obmanjivanju javnosti, moram.

U nedjelju kada sam vidio konačan tekst o Vijeću HRT-a na I-newsu HTV-a, odmah sam u 19 sati obavijestio "back urednika" Dnevnika Stipu Alfiera da takav prilog ne može biti objavljen u Dnevniku. Razlog - privatizacija etera i neprofesionalan odnos urednika koji se osobno obračunavao s članovima Vijeća (koji baš njega nisu izabrali za glavnog urednika).

Potom sam uputio mail kolegi Šprajcu i v.d. uredniku informativnog programa Draženu Miočiću u kojem sam naglasio da se ne slažem s polemikom preko etera već da se takva pitanja trebaju rješavati na sjednicama Vijeća. Mail sam uputio, naglašavam, oko 19 sati, dakle prije a ne poslije Dnevnika kao što kolega Šprajc insinuira. To je lako dokazati, u mailu vidljivim, vremenom slanja kao i vremenom telefonskog poziva kolegi Alfieru.

Kada mi je kolega Alfier rekao da Šprajc ne želi izbaciti prilog otišao sam do studija i ponovno upozorio kolege Alfiera a potom i Šprajca da smatram da se takav prilog ne bi trebao emitirati u Dnevniku. Naglašavam da je telefonsko upozorenje Alfieru bilo u 19:20, a posljednje Šprajcu u 19:37. Bilo je dovoljno vremena da se prilog izbaci jer je bio posljednji u Dnevniku.

Dakle, oba urednika imala su najmanje 20- tak minuta i oba su se oglušila o odluku glavnog urednika te su prilog emitirali. Ovdje se radi o potpunom nepoštivanju hijerarhije i radne discipline te o anarhiji u tom dijelu programa. Također napominjem da sam poslijepodne istoga dana, oko 17 sati, u desku informativnog programa vidio radnu verziju teksta koju NISAM odobrio već sam čekao konačnu verziju.

Tada sam na vlastito zaprepaštenje pogledao i dvominutni "film" kojega su kolege Šprajc i Alfier željeli pustiti u Dnevniku. Radi se o satiričkom uratku koji se nalazio i još uvijek je dostupan na You Tube-u pod naslovom "HDZ i SDP dogovaraju primopredaju vlasti". U filmu su kao njemački nacisti prikazani članovi HDZ-a, a članovi SDP-a kao boljševici. Nakon 15 minutnog uvjeravanja zaustavio sam emitiranje filma jer mislim da mu u Dnevniku nije mjesto.

Dakle, apsolutno se ne radi o cenzuri već o svijesti o odgovornosti posla kojim se bavimo, o profesionalnosti i dostojanstvu, o prioritetu informacije umjesto žutila. Naglašavam kako glavni urednik ima pravo korigirati i ne emitirati priloge koji štete ugledu HTV-a. Medijska hajka kojoj svjedočimo izrežirana je samo zato što urednik Dnevnika Zoran Šprajc nije želio, kao ostale kolege, kulturno uputiti očitovanje Vijeću HRT-a pismeno, već izravno u eteru nedjeljnog Dnevnika HTV-a.

U međuvremenu, na internetu je pokrenuta peticija protiv sankcija za Zorana Šprajca koju je organizirala Građanska inicijativa. Peticiju možete potpisati OVDJE.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara