Kriza ubija zajebanciju u ljudima
Foto: Index, YouTube
U ĐIRU je opća povika i zgražanje zbog reklamice za deterdžent s neke kineske TV - Rasizam! Užas! Najrasističkija reklama u povijesti! Strašno!
Benigni pokušaj sprdnje
Sasvim benigni pokušaj sprdnje. A zapadni novinari – udri, tona tekstova ovih dana.... uglavnom, najjadnija i najbezveznija stvar na svijetu napuhana je na razinu najgoreg rasističkog ispada u povijesti TV oglašavanja.
Ljudi slabo kuže te kulturološke obrasce, a žude se pokazati pametnima i modernima tako što će napasti rasizam, pa i kad ga vide u formi šale na kineskoj TV. Kinezima crnac ne znači ništa. Ne žele mu zapaliti kuću niti ga linčovati – kao što su radili preci onih koji se danas prvi zgražaju nad ovom reklamom. Kinezi nemaju nikakav stav, njima je to samo lik čudne boje kože i legitiman da se koristi u reklamama, komedijama.... Možda je malo blesavo, ali to nije rasizam.
Ovaj tip netolerancije na tuđe shvaćanje šale, pa čak i tako sitnih primjera kao ova reklama, poprima proporcije svjetske epidemije. Neki dan sam s frendom radio popis stvari s kojima smo se nekad normalno zajebavali, a sad – nema teorije. Učas bi nas proglasilo rasistima, komunjarama, fašistima, seksistima, ubojicama, umetni nešto deseto.
Kriza ubija spremnost za zajebanciju u ljudima
Kad kažem "nekad normalno zajebavali" mislim na svega desetak godina unazad, a ne na neku daleku eru i stranu civilizaciju. Mislim na Hrvatsku pa i Europu, pred desetak godina. Imam slike sa simbolima svih mogućih povijesnih režima koje sam ikad vidio, uključujući i neke prilično zle. Dosta tih slika ne bi se usudio objaviti, u strahu od nekuženja. Svega četiri godine unazad donio sam iz Libanona zastavu Hezbollaha kao suvenir i stavljao to na Facebook. (Ne kažem da je Hezbollah ni zao ni dobar, nemam prema njima jednostran odnos dobro-zlo, kao ni Kinez prema crncu, zastavu gledam kao zanimljivost, a elaboracija stava o Hezbollahu uzela bi prostor veći od ove kolumne. Nije tema.) Iskreno, danas se ne bi usudio to staviti na Fejs, u strahu od svačijih reakcija - od nerazumijevanja vlastitih dugogodišnjih frendova pa do Facebookovih policajaca za brisanje.
Kriza ubija toleranciju i širinu i spremnost na zajebanciju u ljudima, što je uostalom super-vidljivo kod nas u Hrvatskoj, ali nije to samo naš i samo krizni fenomen, već globalni....
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati