Kulturni skandal u Sarajevu: Redatelj Oliver Frljić tvrdi da mu prijeti Emir Hadžihafizbegović
Foto: maska.si, Screenshot: YouTube
UOČI SARAJEVSKE premijere predstave "Pismo iz 1920." redatelja Olivera Frljića, izbio je teški verbalni rat između Frljića i kantonalnog ministra kulture Emira Hadžihafizbegovića, u Hrvatskoj najpoznatijeg po reklamama za jednu mobilnu mrežu.
Frljić će u predstavi koristiti Hadžihafizbegovićev zapaljivi govor iz njegove ratne monodrame "Godine prevare" izvođene devedesetih, zbog čega mu je, tvrdi redatelj, telefonski zaprijetio da će "mu napraviti nešto da se ne osjeća dobro", i da će upasti na premijeru predstave 9. listopada.
Hadžihafizbegović je odgovorio preko dnevnika Oslobođenje. "Zašto on moj obračun sa zločincima nad nedužnim ljudima u formi teksta, nastao prije 20 godina, tretira kao ostrašćen? Kakve to veze ima s mojim radom u regionu i pozivima na snimanje širom ex-Jugoslavije, započeo je Emir, pa krenuo prepričavati kako je tekao njegov razgovor s Frljićem o spornom tekstu iz devedesetih.
"On je počeo da psuje, bio je u stanju koje nije normalno..."
"On je počeo da psuje, bio je u stanju koje nije normalno, ne znam je li narkoman ili nije normalan", izjavio je kantonalni ministar.
"Rekao je da kao autor ima pravo da mrzi bosansko pravoslavlje, islam i katoličanstvo. Rekao je da je Bosna historijska greška, i da ga ne interesira ničije do njegovog. Ja sam mu na to rekao "kome psuješ, zašto mrziš islam, pravoslavlje i katoličanstvo?". Odgovorio mi je da ima pravo da to mrzi. Psovao mi je balijsku majku, mislim da je bio drogiran. Moja najkraća reakcija je da je on nenormalan frajer", kazao je Hadžihafisbegović, a prenosi Radio Sarajevo.
Frljića već zabranjivali zbog korištenja Sanaderovog govora na Rivi iz 2001.
Redatelja Frljića šira je hrvatska javnost upoznala u ljeto 2008. kad je intendant splitskog HNK Milan Štrljić zabranio njegovu predstavu Bakhe, jer je u njoj koristio snimke Sanaderovog govora s prosvjeda za Mirka Norca na Rivi 2001.
I u novom, sarajevskom slučaju, radi se o govoru iz nekog drugog vremena čiji bi autor, čini se, najradije da se unište sve njegove kopije.
"Nastala tijekom rata, ta monodrama je s ove vremenske distance sjajan dokument jednog vremena u kojem ratnohuškačka retorika eksploatira patnju i negativne sentimente napaćenog bosanskog naroda", objasnio je Frljić razloge korištenja teksta čovjeka iz reklame o Anti i Darinki.
Frljićevo integralno pismo o ovom slučaju možete pročitati ovdje.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati