Na Tinderu je manje jednakosti nego u ekonomiji: Ljepota je valuta, ružni nemaju šanse
Foto:123rf
ANONIMNI korisnik najpopularnije američke dating aplikacije Tinder istražio je kakvi muškarci su privlačni ženama koje partnere traže na njoj.
Korisnicima Tindera pristupio je kao ekonomiji, pa je svoje socioekonomsko istraživanje bazirao na privlačnosti korisnika i broju lajkova koje su ti korisnici dobili. U njegovom istraživanju lajkovi su bili "valuta" u imaginarnom gospodarstvu Tindera.
Mali uzorak i upitna iskrenost ispitanica
Kako je i sam napisao, radio je to u vrijeme traženja partnerice, dok je imao višak slobodnog vremena. Upozorava kako je veličina uzorka na kojem je bazirao istraživanje relativno mala. Radi se o samo 27 žena koje su odgovarale na njegova pitanja.
Postoji mogućnost da su one u svojim odgovorima lagale kako bi impresionirale ispitivača, a postoji i mogućnost da su odgovori stizali s lažnih profila pa nisu vjerodostojni.
Sve je to uzeo u obzir kao moguću pogrešku u analizi, piše "worst-online-dater" u svojem postu u kojem iznosi rezultate. Ipak, došao je do zanimljivih rezultata prema kojima su najprivlačniji muškarci zanimljivi svim dobnim skupinama žena. Prosječno privlačni muškarci i oni manje privlačni imali su puno lošiji rezultat kod žena.
Većina žena okreće se najprivlačnijoj manjini muškaraca
Autor istraživanja, koje je u Hrvatskoj prvi prenio portal Liberal.hr, došao je do podataka prema kojima se 78% žena natječe za naklonost 22% najprivlačnijih muškaraca. Ostalih 80% muškaraca može se nadati svojoj šansi tek kod 22% najmanje privlačnih žena.
Došao je i do zaključka da prosječna žena lajka profile 12% muškaraca na Tinderu. Većina će ih se odlučiti upravo za najprivlačnije muškarce.
Ginijev koeficijent pokazao nejednakost veću od one u gospodarstvu SAD-a
Ginijev koeficijent je broj između 0 i 1, gdje 0 odgovara savršenoj jednakosti i gdje svatko ima isti dohodak, dok 1 odgovara savršenoj nejednakosti u kojoj jedna osoba ima sav prihod, a svi ostali nemaju ništa. SAD trenutačno ima jedan od viših Ginijevih koeficijenata u usporedbi s gospodarstvima drugih zemalja, a vrijednost mu je 0,41.
Ginijev koeficijent nejednakosti u "gospodarstvu Tindera" je 0,58%, što je zapravo gore od 95% svjetskih gospodarstava. Konkretnije, prosječno privlačan muškarac zanimljiv je tek jednoj od 115 žena na američkom Tinderu.
Slično je i s distribucijom nejednakosti
Autor istraživanja piše kako voli matematiku i grafikone. Napravio je i Lorenzovu krivulju kojom je ilustrirao nejednakosti distribucije lajkova na Tinderu i usporedio to s nejednakosti distribucije bogatstva u SAD-u. Ispostavilo se da na Tinderu ima puno više nejednakosti od one koja je prisutna u stvarnom američkom gospodarstvu.
Zaključio je kako "bogatstvo" na Tinderu nije podjednako raspoređeno. Privlačniji muškarci puno su "bogatiji", što i nije čudno u zajednici koja se temelji na fizičkoj privlačnosti.
Prolaze samo najprivlačniji muškarci
Prilikom istraživanja napravio je lažni profil na kojem je korisnice Tindera ispitivao o njihovim navikama lajkanja muškaraca predstavljajući se kao privlačan muškarac. Iako je svjestan da je njegovo laganje u ovom slučaju bilo etično upitno, priznaje da je bilo neophodno kako bi proveo istraživanje.
U zaključku navodi da se iz dobivenih podataka može zaključiti da će kod žena na Tinderu prolaz imati samo najprivlačniji muškarci. Oni prosječnog izgleda, kao i oni koji su još manje privlačni na Tinderu samo gube vrijeme. Autor istraživanja savjetuje muškarce koji nisu u "top 20%" da se počnu baviti nekim sportom ili odlaziti u barove, jer bi Tinder za njih mogao predstavljati tek gubitak vremena i izvor frustracija.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati