Najgora željeznica u EU: Pogledajte kako prokišnjava HŽ-ov vlak

Najgora željeznica u EU: Pogledajte kako prokišnjava HŽ-ov vlak
Screenshot: Čitateljica Indexa

ČITATELJICA nam je poslala snimku današnje vožnje vlakom Hrvatskih željeznica. Na snimci se vidi kako krov između vagona prokišnjava tijekom vožnje.

"Kao da je netko kantu izlijevao"

"Vlak u 17:52 iz Varaždina za Zagreb, danas. Ne mogu reći da se kužim u vlakove, ali sam sigurna da ne bi trebali prokišnjavati. Barem ne u ovoj količini", napisala nam je čitateljica. 

"Pri pokretu k'o da je netko kantu izlijevao, žao mi je što nisam uspjela snimiti taj trenutak, ovo je nekoliko sekundi kasnije. Pretpostavljam da se voda negdje gore nakupila na "harmonici", trebalo je minutu-dvije da to sve iscuri. Sad kiša prestaje pa tu i tamo kaplje", dodaje čitateljica. 

Karta za vožnju između Varaždina i Zagreba košta 64 kune i 60 lipa.

Poslali smo upit Hrvatskim željeznicama. Zanimalo nas je kako komentiraju ovakvo stanje vlakova te namjeravaju li sanirati krov koji prokišnjava. Njihov odgovor ćemo objaviti čim ga zaprimimo.

Hrvatska željeznica je najgora u EU

Prema godišnjem izvještaju Europske komisije (EK), koji obrađuje tematiku transporta u Europskoj uniji, Hrvatska je najgora u EU kada je riječ o učinkovitosti željezničkih usluga. 

Problem broj jedan transportnog sektora u Hrvatskoj su željeznice, ističe EK, te konstatira da u Hrvatskoj "željeznička infrastruktura značajno zaostaje za prosjekom Europske unije".

>> Novi europski izvještaj razotkrio katastrofalno stanje Hrvatskih željeznica

"Zastarjela i ograničena željeznička infrastruktura rezultira slabom kompetitivnošću, niskom kvalitetom usluga i preferiranjem drugih načina transporta, primjerice cestovnog, u kojemu je infrastruktura značajno kvalitetnija. No troškovi i negativni utjecaj na okoliš su mnogo viši kod cestovnog prometa", navodi EK te ističe da je u Hrvatskoj sagrađeno tek 5 do 6 posto predviđene osnovne željezničke mreže Europe, dok je prosjek EU-a između 50 i 60 posto, što znači da Hrvatska deset puta zaostaje za prosjekom EU-a, a još više za članicama koje imaju izvrstan željeznički promet.

Slaba produktivnost državnih tvrtki

EK upozorava da željezničkim transportom u Hrvatskoj “dominira restriktivna regulacija i politika” te da bi trebalo “ukloniti regulativna ograničenja, uvesti otvorene i transparentne procedure natječaja i poboljšati suradnju između tvrtki u državnom vlasništvu i privatnih operatera” ako se stanje želi popraviti. 

Naročito se proziva “slaba produktivnost” u državnim tvrtkama povezanim sa željezničkim prometom poput Hrvatskih željeznica, te se konstatira da to ima negativan utjecaj na cijeli željeznički sektor. U izvještaju se podsjeća da kompetitivnost u željezničkom sektoru u kombinaciji s modernom infrastrukturom stvara radna mjesta i može generirati rast hrvatske ekonomije, no da u Hrvatskoj nema ni kompetitivnosti ni modernizacije.

Građani svaki aspekt željezničkog prometa u Hrvatskoj ocjenjuju kao loš

Zbog svega toga ne čudi što je zadovoljstvo željezničkim prometom u Hrvatskoj također ispod prosjeka Europske unije. Prema istraživanju Eurobarometra, svi aspekti željezničkog prometa u Hrvatskoj su loše ocijenjeni od strane građana: od reakcija na pritužbe, preko točnosti, pa do čistoće unutrašnjosti putničkih vagona. Također se ističe da vlakovi u Hrvatskoj nemaju odgovarajuće realiziran pristup za putnike slabije mobilnosti, primjerice za one u invalidskim kolicima.
 

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
;
Učitavanje komentara