HRVATSKI TURIZAM

Njemačka javna televizija objavila prilog o propasti sezone u Hrvatskoj

Njemačka javna televizija objavila prilog o propasti sezone u Hrvatskoj
Foto: Screenshot ZDF

NJEMAČKA javna televizija ZDF je neki dan emitirala šestominutni prilog o turističkoj sezoni u Hrvatskoj naziva “Očaj na Jadranu”. U njemu se ističe da u Hrvatskoj jedva ima turista te da je za mnoge koji rade u turističkom sektoru to veliki financijski udar.

“Tako izgleda kriza u Hrvatskoj”, kaže novinarka ZDF-a dok gledamo prizor više od sto jahti za iznajmljivanje i čarter plovidbu, a koje stoje i dalje zavezane uz obalu. “Nedostaju putnici”, ističe se u prilogu.

Kriza dolazi

ZDF je razgovarao s Ivanom Rakuljićem, kapetanom jedne od tih jahti, koji kaže da već tri mjeseca pokušava smisliti način kako da njegova jahta opet bude profitabilna. “Teško je”, kaže i priča o tome kako ga svaki dan zove njegova posada i žali se da više nemaju od čega živjeti pa se nadaju da će jahta s gostima uskoro isploviti.

Rakuljić kaže da je logično što smo se u prvoj fazi bavili spašavanjem života, ali da sada moramo misliti na ekonomiju. “Ako te ne ubije korona, onda će te ubiti kriza”, kaže on i dodaje kako se brine hoće li moći otplatiti kredit za jahtu. 

Prazni Split

Slijede prizori za ovo doba godine nekarakteristično prazne splitske Rive i starog grada, a u prilogu se kaže da ove godine u luci ne pristaju kruzeri. “Masovni turizam izostaje. To je katastrofa za cijelu zemlju”, navodi ZDF, podsjećajući da oko 20 posto hrvatskog BDP-a dolazi od turizma. U Splitu se osjeća atmosfera očaja, kaže se u prilogu.

S druge strane, ZDF je našao i neke njemačke turiste u Splitu, kojima se sviđa što nema gužve i što je sve jeftinije. “Sada je svugdje happy hour”, kaže jedan, dok drugi ističe da mu je “žao Hrvata jer se vidi da ništa ne zarađuju”. 

Ekipa ZDF-a je naišla i na umirovljenicu Mariju, koja ima mizernu mirovinu, pa mora nadopuniti kućni budžet tako što turistima na ulici nudi vaganje i mjerenje visine. “Mnogo je manje turista, ali u centru grada više nema ni Splićana. Svi su se iselili zbog turizma”, kaže gospođa Marija.

Prazni hoteli na Braču

Nakon toga se tematizira turistička sezona na Braču, za koji se navodi da je “nedavno bio žarište koronavirusa”. Tamo je ZDF našao njemački par koji ljetuje u privatnom smještaju. Kažu da se tako osjećaju sigurnije.

Onda vidimo prizore praznih hotela na Braču, u kojima “nedostaju turisti” unatoč svim mjerama zaštite koje su uveli i koje su prikazane u prilogu. Čini se da turisti preferiraju privatni smještaj, smatra ZDF.

Očekuje se pomoć Europske unije

Dino Sokol , direktor jednog bračkog hotela, smatra da će ove godine maksimalno biti popunjeni do 50 posto, ako i toliko. On se nada pomoći Europske unije jer smatra da je slom turizma problem cijele Europe. “Vjerujem u EU i njenu snagu. Od većih zemalja s većim utjecajem u EU se sada treba očekivati da više i pomognu”, kaže Sokol.

Prilog završava prizorima prazne plaže Zlatni rat i napomenom da je u Hrvatskoj proteklih dana značajno skočio broj zaraženih koronavirusom. Zadnja rečenica priloga glasi: "Prazne plaže u Hrvatskoj trenutno više izgledaju strašno nego lijepo."
 

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara