Odsječeni od svijeta zbog koronavirusa: Kako Kinezi provode dane u karanteni?

Odsječeni od svijeta zbog koronavirusa: Kako Kinezi provode dane u karanteni?
Screenshot: YouTube

EPIDEMIJA koronavirusa stavila je u kućni pritvor milijune stanovnika Kine. Tvrtke širom zemlje pronalaze način da održe kontakt s klijentima i privuku njihovu pažnju.

Epicentar epidemije nalazi se u provinciji Hubei, gdje 56 milijuna ljudi prati stroge upute i zabranjeno im je napuštanje domova. Izvještaji kažu da se u jednom trenutku 500 milijuna suočilo s ograničenjima slobode kretanja kako bi se spriječilo širenje virusa.

Građani su spas od dosade potražili na internetu. Časopis The Paper piše da je broj pretraga pojma "dosada" na društvenoj mreži Wibo porastao 26. siječnja za 626 posto. Teme poput "kako provesti vrijeme kod kuće u trenucima dosade" dospjele su na sam vrh trending lista.

Menadžeri tvrtki pokušavaju otkriti nove načine za privlačenje pažnje izoliranih klijenata.

Vježbanje u dnevnoj sobi

Teretane širom Kine zatvorene su zbog širenja virusa. Brojni treneri sada održavaju obuke putem interneta kako bi članovi ostali u formi dok epidemija traje.

Lauren Hogan je generalna menadžerica fitness centra F45 u Šangaju. Kaže da teretane prenose snimke treninga na WeChatu, popularnoj kineskoj aplikaciji za dopisivanje.

"Svakog dana instruktori osmišljavaju treninge ovisno o našim programima. Napravili su listu vježbi, snimaju videozapise i pokušavaju zabaviti sebe i klijente", objašnjava Hogan i dodaje da na WeChatu postoje grupe koje omogućuju klijentima raspravu o tijeku i trajanju vježbanja.

"Članovi grupe međusobno se tagiraju kako bi sudjelovali u plank izazovu", kaže Hogan.

Menadžerica navodi da su WeChat grupe omogućile ljudima da ostanu u kontaktu s teretanom, na obostrano zadovoljstvo.

"Dobivamo osobne poruke zahvalnosti, ali i poruke u grupama. Klijenti su sretni i zahvalni što smo izdvojili vrijeme za njih i pokazali da nam je stalo. Dani traju duže kada ste zatvoreni u kući pa je razgovor jedan od vidova pomoći", navodi Hogan.

Ostali fitness centri slijede primjer teretane iz Šangaja. Gravity Plus iz Pekinga nudi video satove, a članovi kluba mogu iznajmiti opremu za vježbanje. Tako teretana ostvaruje dodatni prihod.

Provod na internetu

Zatvaranje noćnih klubova i otkazivanje koncerata nije pokolebalo DJ-eve koji se okreću alternativnim metodama. Cloud clubbing omogućava ljudima uživo pratiti nastupe DJ-eva u svojoj dnevnoj sobi.

Kinezi su svoje domove pretvorili u disko klubove, a internet im pruža mogućnost da komuniciraju s DJ-evima. Nastupi se prikazuju na Douyinu, kineskoj verziji TikToka. TAXX Shanghai jedan je od klubova koji svojim gostima nudi "cloud clubbing".

"Nedavno smo dobili informaciju od gostiju da im je dosadno u zatvorenim prostorima. Zato uživo prenosimo nastupe DJ-eva kako bismo ugodnom glazbom ublažili njihovu anksioznost", objašnjava menadžer kluba Ruan Liangliang i dodaje da je iznenađen pozitivnim reakcijama korisnika.

Usprkos činjenici da je od korisnika društvene mreže zaradio oko 104.000 dolara, Liangliang kaže da taj iznos nije dovoljan za plaćanje stanarine.

Strawberry Music je festival indijske glazbe koji se održava u nekoliko kineskih gradova. Tijekom epidemije održan je online pod nazivom "Pozdrav, i ja sam kod kuće".

Trajao je pet dana, a nastupali su izvođači različitih glazbenih žanrova. Svirke su unaprijed snimljene, ali su gledatelji putem aplikacije mogli uživo komentirati nastupe glazbenika, piše BBC.

Klubovi čitatelja i popisi knjiga

Knjižare su također morale pronaći način kako doprijeti do čitatelja, a epidemija je dodatno zakomplicirala njihovu borbu s online trgovinama.

Knjižara Fang Suo nalazi se u modernom trgovačkom centru, smještenom u elitnom dijelu grada. Prodavač knjiga po imenu Jin Jin kupce privlači raskošnim izlogom, ali se zbog epidemije morao okrenuti WeChatu. Radnici rade liste knjiga na kojima se nalaze bestseleri i nagrađeni djela, ne bi li uspjeli privući kupce koji naručuju knjige putem interneta.

Knjižara iz Guangzhoua radi 24 sata, a čitatelje privlači vaučerima, torbama i poklonima iznenađenja. Vlasnik je u objavi na društvenim mrežama upozorio kupce da neće proći puno vremena do konačnog zatvaranja knjižare. Ubrzo je primio puno poruka podrške vjernih kupaca.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara