Oleg Butković: Omiška zaobilaznica bit će gotova do kraja 2025. godine
MINISTAR mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković danas je obišao radove u sklopu projekta izgradnje dijela obilaznice Omiša i spajanja mosta preko Cetine te radove na uređenju luke Omiš, najavivši će do kraja 2025. godine kompletno izgraditi cestu Omiš-Split.
Butković je istaknuo da je omiška obilaznica jedan od najvećih infrastrukturnih objekata u Splitsko-dalmatinskoj županiji, ukupne vrijednosti 180 milijuna kuna.
Do kraja ove godine trebalo bi doći do spajanja mosta, a do proljeća sljedeće godine bit će završena ta dionica duga 3.5 kilometara, dodao je.
Omišku zaobilaznicu uključuju dva tunela i most preko Cetine
Inače, cijeli projekt multimodalne platforme, čiji je dio ta dionica, bit će financiran i u sljedećoj financijskoj perspektivi EU. Butković je najavio i da će do kraja ove godine biti objavljen natječaj za nastavak te ceste prema Dugom Ratu.
"Do 2025. godine fazno ćemo kompletno izgraditi tu cijelu dionicu od Omiša prema Splitu, odnosno Solinu, a sve će se financirati iz bespovratnih sredstava. I luka Omiš je jedan od najvećih projekata danas u lučkoj infrastrukturi u Hrvatskoj. Od 25 milijardi kuna ulaganja u prometnu infrastrukturu, ulažemo oko dvije milijarde kuna u luke, lučku infrastrukturu, obnovu riva i lukobrana", kazao je ministar Butković i dodao da se u toj županiji trenutno u luke ulaže preko 200 milijuna kuna.
Omišku zaobilaznicu uključuju dva tunela i most preko Cetine, objasnio je ministar i dodao da je tunel Komorjak dug više od 600 metara, a Omiš više od 500 metara, dok će most biti u dužini od 216 metara.
Župan: Ovo je najkvalitetniji lučki projekt na Jadranu
Župan Blaženko Boban je rekao da je 89 milijuna kuna vrijedan projekt luke Omiš najkvalitetniji lučki projekt na području cijelog Jadrana, ocijenivši da se odvija izvrsnom dinamikom, a računa se da bi čak mogao biti gotov i prije roka, odnosno prije 2024. godine.
Najavio je da će županija ove godine otvoriti dvije iznimno značajne luke, i to u Kaštel Starom te u Sućurju na Hvaru, koja će povezivati taj otok s kopnom.
Da je omiška obilaznica jedno od najznačajnijih gradilišta Hrvatskih cesta rekao je predsjednik Uprave tog poduzeća Josip Škorić, dodavši da unatoč svim problemima, od pandemije do sada aktualnog rata, njihove investicije napreduju. Objasnio je da će danas jedan dio rasponske konstrukcije montirati na mostu preko rijeke Cetine, što je iznimno složen posao.
Otvaranje zaobilaznice trebalo bi rasteretiti gužve na cesti tijekom ljeta
Cijeli projekt multimodalne platforme splitske aglomeracije je u dužini od 21.5 kilometara, kazao je Škorić, podijeljen je u sedam faza glavne dionice, plus osma faza koja čini rekonstrukciju stare trase državne ceste D8.
Rekao je da se dijelovi za most preko Cetine rade u tvornici u Italiji, materijal im je osiguran, ali imaju problem s poskupljenjem energije, s proizvodnjom konstrukcije, radnom snagom i ostalim, no unatoč svim tim izazovima projekt napreduje u prihvatljivim rokovima.
Otvaranje omiške zaobilaznice bi trebalo smanjiti gužve na cesti, pogotovo tijekom ljeta prema Omišu, smatra gradonačelnik Ivo Tomasović.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati