Omišalj: Obavljena mjerenja u JANAF-ovu terminalu omišalj
Tekst se nastavlja ispod oglasa
U terminalu Omišalj tvrtke JANAF danas su predstavljeni rezultati mjerenja tzv. nultog stanja kakvoće okoliša i akvatorija mora prije realizacije projekta ´Družba Adria´ po kojima atmosfera na lokaciji tog terminala ulazi u prvu kategoriju.
Osnovne elemente mjerenja predstavio je glavni inženjer terminala Bruno Janković. Za utvrđivanje kakvoće zraka u terminalu Omišalj odgovorna je nezavisna tvrtka ANT - laboratorij za analitiku i toksikologiju iz Zagreba. Rezultati su pokazali da nema značajnijih razlika između prosječnih vrijednosti kakvoće zraka na tom terminalu u odnosu na druge tri točke mjerenja u Hrvatskoj, na granici sa Slovenijom, Mađarskom i Italijom, kazao je direktor ANT-a Zvonko Habuš.
U sklopu istraživanja biologije mora, u koje su uključeni Institut Ruđer Bošković, Zavod za istraživanje mora iz Rovinja i Institut za oceanografiju i ribarstvo Split, Hrvatski hidrografski institut će utvrditi stanje podmorja na trasi podmorskog cjevovoda. Tim će se ispitivanjem utvrditi broj i relativna zastupljenost autohtonih vrsta. Kako je istaknuo Bruno Janković, u 23 godine rada tankerske luke u Omišlju prekrcana su 1454 tankera bez i jednog ekološkog incidenta. Podsjetio je da su već prilikom projektiranja i izgradnje naftovodnog sustava postavljeni visoki standardi i ciljevi zaštite okoliša. Istaknuo je mjere koje se poduzimaju u cilju zaštite okoliša u toj luci, spomenuvši uporabu zračne zavjese i plivajuće brane za zatvaranje omišaljskog zaljeva u slučaju istjecanja nafte, kontrolu odvodnje i rješavanja tekućeg i krutog otpada, te koordinirano djelovanje u slučaju incidenta. Ove godine, kazao je Janković, ostvareno je više od 5 milijuna tona prometa sirove nafte u omišaljskoj luci. Do kraja godine očekuje se 5 milijuna i 240 tisuća tona nafte, naveo je Janković.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
´Družba Adria´ je međunarodni projekt izvoza ruske i tranzitne nafte drugih zemalja na svjetsko tržište uz korištenje slobodnih kapaciteta postojećih naftovodnih sustava ´Družbe´ i JANAF-a, a koji se protežu od Ruske Federacije preko Bjelorusije, Ukrajine, Slovačke, Mađarske i Hrvatske do terminala Omišalj. U prvoj fazi transportirat će se 5 milijuna tona godišnje, a kasnije, po planovima, do 15 milijuna tona na godinu. Kako je rečeno, problem balastnih voda u toj luci riješit će radna skupina osnovana pri JANAF-u.
Osnovne elemente mjerenja predstavio je glavni inženjer terminala Bruno Janković. Za utvrđivanje kakvoće zraka u terminalu Omišalj odgovorna je nezavisna tvrtka ANT - laboratorij za analitiku i toksikologiju iz Zagreba. Rezultati su pokazali da nema značajnijih razlika između prosječnih vrijednosti kakvoće zraka na tom terminalu u odnosu na druge tri točke mjerenja u Hrvatskoj, na granici sa Slovenijom, Mađarskom i Italijom, kazao je direktor ANT-a Zvonko Habuš.
U sklopu istraživanja biologije mora, u koje su uključeni Institut Ruđer Bošković, Zavod za istraživanje mora iz Rovinja i Institut za oceanografiju i ribarstvo Split, Hrvatski hidrografski institut će utvrditi stanje podmorja na trasi podmorskog cjevovoda. Tim će se ispitivanjem utvrditi broj i relativna zastupljenost autohtonih vrsta. Kako je istaknuo Bruno Janković, u 23 godine rada tankerske luke u Omišlju prekrcana su 1454 tankera bez i jednog ekološkog incidenta. Podsjetio je da su već prilikom projektiranja i izgradnje naftovodnog sustava postavljeni visoki standardi i ciljevi zaštite okoliša. Istaknuo je mjere koje se poduzimaju u cilju zaštite okoliša u toj luci, spomenuvši uporabu zračne zavjese i plivajuće brane za zatvaranje omišaljskog zaljeva u slučaju istjecanja nafte, kontrolu odvodnje i rješavanja tekućeg i krutog otpada, te koordinirano djelovanje u slučaju incidenta. Ove godine, kazao je Janković, ostvareno je više od 5 milijuna tona prometa sirove nafte u omišaljskoj luci. Do kraja godine očekuje se 5 milijuna i 240 tisuća tona nafte, naveo je Janković.
´Družba Adria´ je međunarodni projekt izvoza ruske i tranzitne nafte drugih zemalja na svjetsko tržište uz korištenje slobodnih kapaciteta postojećih naftovodnih sustava ´Družbe´ i JANAF-a, a koji se protežu od Ruske Federacije preko Bjelorusije, Ukrajine, Slovačke, Mađarske i Hrvatske do terminala Omišalj. U prvoj fazi transportirat će se 5 milijuna tona godišnje, a kasnije, po planovima, do 15 milijuna tona na godinu. Kako je rečeno, problem balastnih voda u toj luci riješit će radna skupina osnovana pri JANAF-u.
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati