Otkriven materijal iz kojeg se u prapočetku gradio svemir!

Foto: Science

ASTRONOMI s kalifornijskog sveučilišta u Santa Cruzu otkrili su dvije maglica sačinjene od primordijalnog plina, za kojeg se smatra da je bio izvorni materijal koji je u početnoj fazi gradio svemir.

Galaksije koje danas poznajemo sačinjene su od mnogobrojnih kemijskih elemenata i spojeva, ali to nije bio slučaj i u prapočecima svemira. Nakon velikog praska svemir su sačinjavali tek lagani atomi hidrogena i helija, a sve donedavno nije se znalo niti kako su te nakupine izgledale, piše Science.

Ipak, spomenuti znanstvenici sa kalifornijskog sveučilišta, predvođeni Michelle Fumagalli, otkrili su dvije maglice pradavnog materijala udaljene 11 milijardi svjetlosnih godina od našeg planeta. Detaljnim proučavanjem otkrili su da ne sadrže tragove novijih materija poput kisika, ugljika, nitrogena ili silikona koji se na Suncu ili planetima nalaze u izobilju.

"Pronašli smo samo tragove hidrogena i deuterija, odnosno hidrogenskog izotopa", potvrdila je Fumagalli. Ovaj je pronalazak potvrda teorije da je svemir u početku bio građen od laganijih elemenata koji su 300 milijuna godina poslije velikog praska oformili prve zvijezde. Tek nakon toga su zvijezde u procesu sagorijevanja stvorile teže elemente iz kojih su kasnije nastali prvi metali.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara