Porast organske prodaje Henkela nadmašio tržišna događanja
HENKEL je zadržao trend rasta i u drugom kvartalu - prodaja je povećana za 1,9 posto na 3,293 milijarde eura, ukupna prodaja je porasla za 4,3 posto, prilagođena operativna dobit (EBIT) je porasla na 6,4 posto i iznosi 345 milijuna eura, a nastavljen je i dinamični rast u regijama u razvoju.
"Dobar početak ove fiskalne godine nastavljamo i u drugom kvartalu. Svi naši poslovni sektori ostvarili su organski rast nadmašivši razvoj samih tržišta", izjavio je Ulrich Lehner, predsjednik Upravnog odbora kompanije Henkel. "Zahvaljujući uspješnoj prvoj polovici godine, očekujemo porast ukupne prodaje u 2007. godini za 4 do 5 posto. I dalje očekujemo da će porast operativnog profita nadmašiti rast ukupne prodaje", dodao je.
U drugom kvartalu 2007. godine, kompanija Henkel zabilježila je prodaju u iznosu od 3,293 milijarde eura, što je porast od 1,9 posto u usporedbi s istim razdobljem prošle godine. Rastu organske prodaje od 4,3 posto doprinijeli su svi poslovni sektori. Nakon prvog kvartala ove godine koji je bio iznimno uspješan posebno zahvaljujući marketinškim aktivnostima vezanim za proslavu stogodišnjice postojanja deterdženta Persil, ukupan rast u poslovnom području sredstava za pranje i čišćenje u domaćinstvu ustalio se u ovom kvartalu na 3,1 posto. Rast prodaje poslovnog područja kozmetike iznosi 4,3 posto. Poslovno područje Ljepila i Tehnologije, koji je zbog povećane izgradnje tijekom prvog kvartala zahvaljujući povoljnim vremenskim uvjetima imao jako dobre rezultate, u ovom je kvartalu zabilježilo najbolji učinak uz porast od čak 4,8 posto. Ovo poslovno područje osnovano je prvog travnja 2007. godine kao rezultat spajanja prethodno razdvojenih područja "Henkel Ljepila" i "Henkel Tehnologija".
Operativna dobit (EBIT) iznosila je 339 milijuna eura, što je smanjenje od 5,5 posto, odnosno od 3,6 posto nakon prilagodbe tečaju stranih valuta. Također, Henkel je u ovom kvartalu povećao troškove restrukturiranja sa šest milijuna eura, koliko su iznosili u prvom kvartalu, na četrnaest milijuna eura. Nakon prilagodbe ovim stavkama operativni dobit (EBIT) porasla je za 6,4 posto, s 324 na 345 milijuna eura.
S 10,3 posto, zarada od prodaje (EBIT) pala je za 0,8 posto u usporedbi s istim razdobljem protekle godine. Nakon prilagodbe gore navedenih stavki, zarada od prodaje povećala se sa 10 na 10,5 posto. Zarada po osnovi angažiranog kapitala (ROCE) dostigla je 15,4 posto. Neto prihod od učešća u kapitalu drugih kompanija porastao je za 3 milijuna eura na iznos od 24 milijuna eura, prvenstveno zahvaljujući Ecolabu.
Tromjesečna neto zarada smanjila se za 3,6 posto na 239 milijuna eura. Nakon isplate dividendi manjinskim vlasnicima dionica u iznosu od 5 milijuna eura, neto profit za tromjesečje iznosi 234 milijuna eura. Zarada po preferencijalnoj akciji dostigla je 0,54 eura.
Regija Europa, Afrika i Bliski istok zabilježili su porast prodaje dosegavši iznos od 2,11 milijarde eura, što je porast od 4,3 posto, odnosno 4,4 posto nakon prilagodbe tečaja. U regiji Istočne Europe ostvaren je dvoznamenkasti postotni rast prodaje, dok je rast u Zapadnoj Europi ostvaren u prvom kvartalu u određenoj mjeri smanjen u drugom kvartalu. Prodaja na sjevernoameričkom tržištu smanjena je za 7,7 posto odnosno za samo 1,1 nakon prilagodbe tečaja. U Latinskoj Americi prodaja je povećana na 178 milijuna eura što je povećanje od 5,2 posto, odnosno 7,8 posto. Kompanija Henkel ostvarila je iznimno dobar rezultat u Azijsko-pacifičkoj regiji gdje je prodaja porasla za 8,4 posto odnosno za 11,4 posto i iznosila je 298 milijuna eura.
Ecolab Inc. sa sjedištem u Minnesoti, (SAD) u kome Henkel ima udio od 29,6 posto, u drugom kvartalu zabilježio je prodaju od 1,362 milijarde američkih dolara, što predstavlja porast od 11,1 posto u usporedbi s proteklom godinom. Neto zarada u ovom kvartalu porasla je za 18,4 posto odnosno 110,3 milijuna američkih dolara.
Uzimajući u obzir ohrabrujuće rezultate ostvarene u prvoj polovici godine, kompanija Henkel očekuje porast ukupne stope rasta u 2007. godini za 4 do 5 posto. Henkel također očekuje da će rast zarade po preferencijalnoj dionici biti veći od rasta ukupne/organske prodaje.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati