Predstavljena knjiga "Književnost i glazba" Viktora Žmegača
Tekst se nastavlja ispod oglasa
KNJIGA "Književnost i glazba intermedijalne studije", poznatog hrvatskoga germanista, povjesničara književnosti i muzikologa Viktora Žmegača, predstavljena je danas u Matici hrvatskoj, koja je i nakladnik tog iznimnog izdanja, što ga je autor prvenstveno namijenio vrsnim poznavateljima klasične glazbe.
Knjiga je podijeljena u tri studije - u prvoj obrađuje književnost u glazbi, u drugoj glazbu u knjiženosti, a u trećoj piše o romantizmu i antiromantizmu u glazbenoj estetici.
Viktor Žmegač na predstavljanju je napomenuo da su te studije potekle iz dugogodišnjega bavljenja instrumentalnom glazbom.
U prvoj studiji nastojao je prikazati težnje skladatelja da poticaje potraže u književnim temama. Po njegovim prosudbama, razmatranje takvih sklonosti ne donosi samo uvide u estetske rezultate glazbeno-književnog zajedništva, nego je zanimljivo i s gledišta povijesti stilova, kako u književnosti, tako i u glazbi.
U drugoj studiji Žmegač tvrdi da je pokušao pokazati koliko književna riječ izražava glazbene sadržaje, odnosno naglasio je da se glazbom želi postići odjek književne misli u glazbenim djelima, s jedne strane, a s druge strane da se književnost doživi kao organizirani zvuk.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Napomenuo je da je prva studija usmjerena prema povijesti glazbe, a druge su dvije zaokupljene književno-analitičkim pitanjima odnosa glazbe i književnosti.
Na stanicama knjige autor je prikazao velike glazbene majstore Berlioza, Liszta, Schumanna, Brahmsa, a s druge strane velike pisce poput Goethea, Wagnera, a posebno Thomasa Manna s njegovim poznatim djelom Dr. Faustom.
Osim autora, knjigu su predstavili Zvonimir Berković, Zoran Kravar i Eva Sedak.
Knjiga je podijeljena u tri studije - u prvoj obrađuje književnost u glazbi, u drugoj glazbu u knjiženosti, a u trećoj piše o romantizmu i antiromantizmu u glazbenoj estetici.
Viktor Žmegač na predstavljanju je napomenuo da su te studije potekle iz dugogodišnjega bavljenja instrumentalnom glazbom.
U prvoj studiji nastojao je prikazati težnje skladatelja da poticaje potraže u književnim temama. Po njegovim prosudbama, razmatranje takvih sklonosti ne donosi samo uvide u estetske rezultate glazbeno-književnog zajedništva, nego je zanimljivo i s gledišta povijesti stilova, kako u književnosti, tako i u glazbi.
U drugoj studiji Žmegač tvrdi da je pokušao pokazati koliko književna riječ izražava glazbene sadržaje, odnosno naglasio je da se glazbom želi postići odjek književne misli u glazbenim djelima, s jedne strane, a s druge strane da se književnost doživi kao organizirani zvuk.
Napomenuo je da je prva studija usmjerena prema povijesti glazbe, a druge su dvije zaokupljene književno-analitičkim pitanjima odnosa glazbe i književnosti.
Na stanicama knjige autor je prikazao velike glazbene majstore Berlioza, Liszta, Schumanna, Brahmsa, a s druge strane velike pisce poput Goethea, Wagnera, a posebno Thomasa Manna s njegovim poznatim djelom Dr. Faustom.
Osim autora, knjigu su predstavili Zvonimir Berković, Zoran Kravar i Eva Sedak.
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati