Prijedlog Zakona o zaštiti potrošača - računi za javne usluge po stvarnoj potrošnji
Tekst se nastavlja ispod oglasa
PO PREDLOŽENOM zakonu o zaštiti potrošača o kojem će hrvatska Vlada raspravljati u četvrtak računi za javne usluge (struja, plin voda, toplina telefon) temeljit će se na stvarnoj potrošnji, odnosno potrošnji očitanoj na mjerilu.
Način mjerenja stvarno potrošene struje, plina, vode i topline posebnim će propisom utvrditi Vlada.
Zakonom se predlaže propisati da se očitanje mjerila i izdavanje računa ne može dodatno naplaćivati.
Tim bi se zakonom jamčilo osnivanje savjetovališta za zaštitu potrošača, a javne gradske službe morale bi osnovati povjerenstva za zaštitu potrošača u kojima bi bili i predstavnici udruga koje štite potrošače.
Također se predlaže da od 1. siječnja 2005. građani imaju mogućnost djelomične zabrane odlaznih telefonskih poziva.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Davatelj telekomunikacijskih usluga morao bi građanima besplatno omogućiti da zatvore pozive određenih telefonskih brojeva na određeno ili neodređeno vrijeme.
Dobiju li predložena rješenja, potporu Vlade i Sabora, davatelj telekomunikacijskih usluga bio bi obvezan i besplatno objasniti građaninu točnost njegovog telefonskog računa kada se građanin na njega požali.
Spomenuti zakonski prijedlog temelji se na načelima kakva vrijede u zaštiti europskih potrošača te propisuje da javna usluga dakle struja, plin, voda, telefon, prijevoz mora biti dostupna svim građanima uključujući i one sa slabijim prihodima.
Izostanak socijalne prihvatljivosti bio bi razlog za gubitak koncesije, navodi se u obrazloženju predloženog zakona.
Način mjerenja stvarno potrošene struje, plina, vode i topline posebnim će propisom utvrditi Vlada.
Zakonom se predlaže propisati da se očitanje mjerila i izdavanje računa ne može dodatno naplaćivati.
Tim bi se zakonom jamčilo osnivanje savjetovališta za zaštitu potrošača, a javne gradske službe morale bi osnovati povjerenstva za zaštitu potrošača u kojima bi bili i predstavnici udruga koje štite potrošače.
Također se predlaže da od 1. siječnja 2005. građani imaju mogućnost djelomične zabrane odlaznih telefonskih poziva.
Davatelj telekomunikacijskih usluga morao bi građanima besplatno omogućiti da zatvore pozive određenih telefonskih brojeva na određeno ili neodređeno vrijeme.
Dobiju li predložena rješenja, potporu Vlade i Sabora, davatelj telekomunikacijskih usluga bio bi obvezan i besplatno objasniti građaninu točnost njegovog telefonskog računa kada se građanin na njega požali.
Spomenuti zakonski prijedlog temelji se na načelima kakva vrijede u zaštiti europskih potrošača te propisuje da javna usluga dakle struja, plin, voda, telefon, prijevoz mora biti dostupna svim građanima uključujući i one sa slabijim prihodima.
Izostanak socijalne prihvatljivosti bio bi razlog za gubitak koncesije, navodi se u obrazloženju predloženog zakona.
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati