Rugate se Kylie Jenner? Jedna njena rečenica vrijedi milijardu dolara

Rugate se Kylie Jenner? Jedna njena rečenica vrijedi milijardu dolara

Foto: Instagram

NAKON što je Kylie Jenner prije nekoliko tjedana potopila dionice Snapchata za 7.2%, odnosno čak 1.3 milijarde $ vrijednosti - a sve to jednom negativnom objavom o njegovom redizajnu - postala je strah i trepet društvenih mreža. 
 
 
Ova na prvi pogled potpuno nadrealna informacija ipak je nešto jasnija ako znamo da ova 20-godišnja zvijezda reality televizije i društvenih mreža ima više od 24 milijuna pratitelja na Twitteru i više od 100 milijuna na Instagramu. 
 
Bogatstvo koje je stekla na carstvu kozmetike i mode koje je izgradila od svojih tinejdžerskih dana, iznosi više od 50 milijuna $. Osim toga, ova poznata influencerica iz ultrapopularnog (i u isto vrijeme omraženog) klana Kardashian-Jenner navodno zarađuje od 250.000 do 500.000 $ po objavi. 2014. i 2015. bila je na listi najutjecajnijih tinejdžera na svijetu časopisa Time. 2017. je završila i kao najmlađa osoba na Forbes Celebrity 100 listi - popisu najbogatijih zvijezda na svijetu.
 
Što god mislili o Kardashiankama, razumiju se u marketing
 
No jednako važna okolnost bila je situacija u kojoj se Snapchat, jedna od najpopularnijih društvenih mreža za milenijsku generaciju, trenutno nalazi. Više od 1.2 milijuna ljudi potpisalo je virtualnu peticiju na stranici Change.org kojom se traži od Snapchata da povuče novi redizajn koji odvaja interakciju s prijateljima od sadržaja koji objavljuju “izdavači”, odnosno brandovi i celebrityji. 
 
Što god mislili o Kardashiankama i Jennericamama, kako piše Bill Murphy Jr. za portal Inc.com, moramo im priznati da su briljantne marketinške promotorice. Stoga je malo vjerojatno da je ovaj tvit Kylie Jenner bio slučajan, posebno s obzirom na njegov tajming. Stvari su još jasnije ako uzmemo u obzir da redizajn Snapchata potencijalno šteti upravo slavnim influencericama poput Kylie, s obzirom da će se njene objave odsad prikazivati sljedbenicima u zasebnom feedu. Osim toga, njen tvit je objavljen u 16.50 po lokalnom vremenu, manje od sat vremena nakon što se američke burze zatvaraju.
 
Je li ovo bilo samo upozorenje za Snapchat? 
Tekst se nastavlja ispod oglasa
 
Kad je Mark Zuckerberg objavio svoje otvoreno pismo u siječnju u kojem je objasnio kako će se Facebookov news feed promijeniti u korist interakcije s prijateljima i obitelji a nauštrb medija i bradnova, dionice njegove tvrtke su se strmoglavile. Sam njegov udio izgubio je 3 milijarde $ vrijednosti. Zuckerberg je iz toga izvukao pouku pa je iduće takvo pismo objavio izvan radnog vremena burzi, kako bi ublažio rušenje dionica. Moguće je, spekulira Murphy, da je i Jenner upravo zato objavila svoj tvit izvan radnog vremena - kako bi poslala svojevrsno upozorenje Snapchatu. 
 
Znači li to da bi Jenner, da hoće, mogla doslovno upropastiti ovu društvenu mrežu? Možemo samo nagađati, ali opet, znakovito je da je nakon toga u sljedećem tvitu napisala: “I dalje te volim Snap...moja prva ljubav”. I dionice su se, kao na zapovijed, opet oporavile.
 
 
 
 U isto vrijeme, ovaj udarac za Snapchat bio je  od ogromne pomoći Facebooku, koji je od prije nekoliko godina vlasnik Instagrama, a sada pokušava istisnuti Snapchat s tržišta tako što ga besramno kopira. Dok su dionice Instagrama tonule, one Facebooka su skočile za nevjerojatnih 13 milijardi $.
 
Preporuke celebrityja sve važniji oblik marketinga
 
S nevjerojatnim rastom društvenih mreža koji je obilježio ovo desetljeće, preporuke celebritiyja i influencera postale su sve važnije marketinško sredstvo. Kako piše Catherine Prentice, profesorica marketinga s Griffith Business School, za ABC, celebrityji mogu privući nove korisnike i promovirati proizvod te pozicionirati brand, povećavajući njegovu prepoznatljivost, ponekad i učinkovitije od standardnih reklama. To je pogotovo slučaj kod mladih koji posebno dobro reagiraju na preporuke celebrityja koji su atraktivni i njihove dobi. Stoga ne treba čuditi da su posredno počele utjecati i na samu burzu. 
 
Korporacije su dosad imale isključivo korist od aktivnosti slavnih korisnika društvenih mreža, ali slučaj Jenner pokazuje da taj fenomen može imati i suprotan predznak. Kao što su mladi obožavatelji Kylie Jenner pohrlili na Snapchat, ili ga barm počeli češće koristiti, zbog nje, tako su mu i okrenuli leđa zajedno s njom. Njihovi brandovi postali su praktički neodvojivi, a Snapchatu se to sada obilo o glavu. Hoće li ipak preživjeti ovu krizu i uvjeriti korisnike da je redizajn bolji od stare verzije, vrijeme će pokazati. Ali sve društvene mreže iz ovoga su vjerojatno izvukle ozbiljnu lekciju. 

 

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara