Šef najvećeg suda u državi bježao policiji, ali za to nije prijavljen. Zašto?

Šef najvećeg suda u državi bježao policiji, ali za to nije prijavljen. Zašto?
Foto: FaH/Pixsell/Sanjin Strukic

"VOZAČA su pokušali zaustaviti kod Barutane tako da su vozilo prestigli, i upalili svjetlosnu oznaku 'Policija-slijedite nas'. Vozač je unatoč tome nastavio s kretanjem te je isti zaustavljen drugi put kod skretanja za mjesto Diebali", stoji u presudi sutkinje Sanje Klaude koja je kaznila predsjednika Županijskog suda u Zagrebu Ivana Turudića jer je vozio brzinom većom od dozvoljene.

Turudić je bježao samo malo?

Iako je policajac Josip Blažević na sudu potvrdio da je Turudić bježao policijskom presretaču, a sutkinja je iskaz policajca u potpunosti prihvatila kao vjerodostojan, Turudić je na sudu odgovarao samo za prekoračenje brzine. Kako to?

Iz odgovora koji smo dobili od bjelovarske policije može se zaključiti kako je Turudić možda bježao policiji, no ne dovoljno da se zbog toga pokrene i postupak. Sud u Bjelovaru tvrdi kako je moguće da su u pravu i policajac koji tvrdi da se Turudić nije zaustavio i Turudić koji tvrdi da nije ignorirao policiju.

No, krenimo redom. 

Kažnjen samo za prebrzu vožnju

Predsjednik Županijskog suda u Zagrebu Ivan Turudić pravomoćno je u kolovozu ove godine kažnjen s tisuću kuna zbog prebrze vožnje sjevernom bjelovarskom obilaznicom. Prekršaj se dogodio 20. siječnja ove godine u popodnevnim satima, kada je Turudić vozio sjevernom obilaznicom izvan naseljenog mjesta. Turudić je vozio 132 km/h tamo gdje je dozvoljeno voziti 80 km/h, a "ulovio" ga je policijski presretač s kamerom.

Policajac: Upalili smo svjetlosnu oznaku, a vozač je nastavio s kretanjem

Turudić je bio četiri puta pozivan na sud i na kraju je presuda, koja mu je propisala kaznu od tisuću kuna,  izrečena bez njegove prisutnosti. Iz presude je vidljivo kako ga policija tereti samo po članku 54. Zakona o sigurnosti prometa na cestama koji regulira prekoračenje brzine, no ne i po članku 32. koji određuje kazne zbog nezaustavljanja na znakove policajaca. 

Policija bjelovarsko-bilogorska smatra kao za to nije bilo osnove. 

Zašto policija nije podnijela dva prekršajna naloga?

"Protiv predmetnog gospodina nije pokrenut postupak naveden u Vašem upitu zato što nisu ostvarena obilježja prekršaja iz članka 32. Zakona o sigurnosti prometa na cestama", stoji u odgovoru policije na upit Indexa. Policiji smo citirali iskaz policajca na sudu, prema kojem se vozilo kojim je upravljao Turudić nije zaustavilo nakon što je presretač upalio svjetlosnu oznaku i prestigao automobil. 

Naime, policijski  službenici koji postupaju u ovom slučaju trebali su podnijeti dva prekršajna naloga, i to za prekoračenje brzine i za bijeg od policije. S obzirom na iskaz policajca koji kaže da se Turudić nije zaustavljao ni nakon što ga je pretekao policijski automobil sa svjetlosnim oznakama, ostaje pitanje jesu li policajci podnijeli prekršajni nalog i za taj slučaj, a da ga je policija eventualno odbacila smatrajući da prekršaja nije bilo. Isto tako, ostaje i pitanje zašto je policajac na sudu objašnjavao bijeg Turudića jer bi to bilo potpuno irelevantno s obzirom na to da se Turudića teretilo samo za prekoračenje brzine. 

S druge strane, Turudić danas kaže kako mu je tog dana uručen samo jedan nalog, i to za prekoračenje brzine, no ne i za bijeg.   

Za bijeg 3 tisuće kuna kazne i 2 mjeseca bez dozvole

O kakvom bi se prekršaju radilo u slučaju da je policija zbog bijega teretila Turudića, vidljivo je iz slučaja iz 2017. godine, kada se 45-godišnji muškarac iz Križevaca na mjestu koje se nalazi u blizini mjesta na kojem su zaustavili Turudića nije zaustavio na znak policije. Prekršajni sud u Bjelovaru presudio je da mora platiti 3 tisuće kuna kazne te mu je odredio dvomjesečnu zabranu upravljanju vozilima B-kategorije. Valja napomenuti da je Turudić ovaj prekršaj počinio prije nego što su postroženi prometni zakoni. No, vratimo se na samog Turudića. 

Osim sutkinje, koja je povjerovala policajcu tvrdeći da je iskaz dan "okolnosno, suglasno i uvjerljivo", i sam Turudić, da ne bi bilo zabune, kaže kako se nije zaustavio jer "nije znao da je riječ o presretaču". 

Turudić i policajac - dvije različite verzije događaja

"Da netko ide iza vas, biste li se vi zaustavili? Dok me nije pretekao, nisam se zaustavio. Policajac nije onda izdao prekršajni nalog za nepostupanje po nalogu policije, što je mnogo teži prekršaj nego prebrza vožnja", objašnjavao je danas Turudić dodajući da, unatoč tome što je bio dan, ni po čemu "nije mogao zaključiti da se radi o presretaču". 

"Vidio sam da me netko prati, ali iz čega sam mogao zaključiti da je to presretač? Tek kada je upalio svjetla, shvatio sam da je presretač. Znate kako se vozi na cestama danas, ljudi se namjerno zabijaju u stražnji kraj auta da se maknete kako bi mogli proći. Svatko je jednak pred zakonom, tako i treba biti" rekao je Turudić. No, njegove izjave drugačije su od onog što je pred sudom rekao policajac koji ga je i zaustavio.

No, kako je vidljivo iz zapisnika sa suda, policajac tvrdi da su Turudića automobilom prestigli te upalili svjetlosnu oznaku "Policija - slijedite nas", no da se Turudić nije zaustavljao. To je u suprotnosti od onog što danas tvrdi Turudić. 

U pravu i jedni i drugi?

"Neću vrednovati iskaze policajca", rekao je Turudić. Sud u Bjelovaru tvrdi kako je moguće da su u pravu i policajac i sudac!?

"Moguće je da su u pravu i sudac Ivan Turudić i policajac Josip Blažević. Naime, princip rada uređaja za mjerenje brzine 'Traffivision', kojim je u ovom konkretnom slučaju bio utvrđen prekršaj prekoračenja brzine izvan naselja vozilom kojim je upravljao sudac Turudić, takav je da policijsko vozilo u kojem se nalazi taj mjerni uređaj, tzv. presretač, praćenjem na većem razmaku iza vozila snimi vozilo u prekršaju, nakon čega se približi snimljenom vozilu radi jasne snimke registarskih pločica pa se tek tada na 'presretaču' uključuju bljeskalice radi zaustavljanja vozila i utvrđivanja identiteta vozača", stoji u odgovoru koji je dobila N1 Televizija od suda iz Bjelovara.

Marušić: Prometno-pravosudni skandal

Za Željka Marušića, prometnog stručnjaka i glavnog urednika Autoportala, riječ je o "prometno-pravosudnom skandalu". 

"Ovo je još jedan prometno-pravosudni skandal par excellence, koji potvrđuje da je pravosuđe najveći problem, rak-rana ne samo prometa nego i društva u cjelini. Kad je u to izravno uključen visoki pravosudni dužnosnik, to je i ismijavanje pravnog i pravosudnog sustava RH", kaže Marušić o činjenici da Turudić nije procesuiran zbog nezaustavljanja policiji. 

Ševrović: Situacija je vrlo čudna

Prometni stručnjak Marko Ševrović, predstojnik Zavoda za prometno planiranje Prometnog fakulteta koji je sudjelovao u izmjenama zakona o sigurnosti prometa na cestama kojima se postrožavaju kazne, kaže kako je cijela situacija zapravo vrlo čudna. 

"Imamo dvije oprečne izjave. S jedne strane je sudac, stup društva, u kojeg bismo morali imati povjerenja, a s druge policajac, također stup društva u kojeg bismo također trebali vjerovati. Ne znam. Mislim da netko treba razjasniti cijelu situaciju koja je ipak malo čudna", kaže Ševrović dodajući da je, ako je bilo bježanja od policije na bilo koji način, to trebalo i prijaviti. 

"Kada je vozilo iza vas, istina je, teško ga je primijetiti. Stoji i taj dio, a nije da ga čujemo prvi put, da se presretači 'nabijaju' u zadnji kraj i tako vas prisiljavaju da brže vozite. Ima i slučajeva da presretač nekada na nekom neprimjerenom mjestu traži od vas da se zaustavite. Ovdje je i ta izjava da je presretač došao ispred vozila. Ne znam, ne znamo situaciju do kraja i mislim da je treba do kraja objasniti", kaže Ševrović dodajući da sam prekršaj prekoračenja brzine na zaobilaznici, izvan naseljenog mjesta, gdje je Turudić "uhvaćen", ne predstavlja neki veliki problem s obzirom na to da postoje tzv. crne rupe gdje ljudi ginu i događaju se česte prometne nezgode.  

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara