Škoro za oglašavanje na Facebooku potrošio 10.727 eura

Škoro za oglašavanje na Facebooku potrošio 10.727 eura
Foto: Pixsell/Patrik Macek

*Naslov i sadržaj teksta su promijenjeni s obzirom na to da je voditelj kampanje Miroslava Škore iznio činjenice koje opovrgavaju tvrdnju koja je stajala u tekstu i naslovu, a to je da je Miroslav Škoro krivo prikazao troškove oglašavanja na Facebooku. Index se ispričava zbog pogreške.

U izvješću Državnom izbornom povjerenstvu navodi se kako Miroslav Škoro na promidžbu na društvenim mrežama nije potrošio ni jednu kunu, ali prema podacima s Facebooka ispada da je za političku kampanju na toj mreži potrošio 10.727 eura.

Škorin glasnogovrnik Mate Mijić pojasnio je o čemu se zapravo radi. Tvrdi kako su oglašavanje na Facebooku stavili u računalne usluge u dogovoru s DIP-om.

"Mješovite fakture (one s više vrsta usluga) moguće je svrstati samo u *jednu* kategoriju. Računovodstveni servis koji je radio izvješće za Miroslava Škoru te je fakture svrstao pod računalne usluge, oglašavanje na portalima i ostale nesvrstane usluge. DIP-ov je softver takav kakav jest, ali sve je uredno prijavljeno. Računovodstveni servis koji je obavljao računovodstvene usluge za Miroslava Škoru uredno je komunicirao s DIP-om po ovom pitanju", napisao je na Facebooku. 

Prema podacima Facebooka, službena stranica Miroslava Škore na oglase povezane s društvenim pitanjima, izborima i politikom u razdoblju od ožujka 2019. do 20. siječnja 2020. godine potrošila je 10.727 eura.

Podaci o potrošenom iznosu specificiraju da je od ukupno potrošenog iznosa jedan dio oglasa na Facebooku prikazivan bez izjave o odricanju odgovornosti i za to je plaćeno 1010 eura, dok je ostatak od 9717 eura potrošen na ime Miroslava Škore.

Prema službenom obrascu, Škoro je naveo da je kao predsjednički kandidat imao 3.118.911,27 kuna troškova. Također, naveo je da je u kampanji raspolagao s 2.754.206,15 kuna primitaka te je tako u njegovom izvješću utvrđen manjak u iznosu 364.705,12 kuna.

Od primitaka u Škorinoj kampanji najveći dio činila su njegova vlastita sredstva, a ako je vjerovati njegovom službenom financijskom izvještaju koji je poslao Državnom izbornom povjerenstvu, uložio je 2,15 milijuna kuna u svoju kampanju.

604.206,15 kuna donacija

Ostatak su bili primici od donacija, a činili su 604.206,15 kuna.

Od tih primitaka Škoro je 264.500 kuna dobio u novcu od pravnih osoba te još 56.562.50 kuna u obliku proizvoda ili usluga.

Od fizičkih osoba, tvrdi Škoro, u novcu je primio 273.243,65 kuna te još 9900 kuna u obliku proizvoda ili usluga.

FIN-IZVJ-IP_21_01_2020_23_38_14 by Index.hr on Scribd

DIP: Nismo mogli pokriti cijele društvene mreže

"Prikupljali smo ono što smo mi nalazili u medijima, na društvenim mrežama i na portalima. Normalno da nismo mogli pokriti cijele društvene mreže, to vam je valjda jasno. Ali mogli smo napraviti svoju dokumentaciju tako da možemo uspoređivati s njima. Ako se utvrde stvari koji nisu u skladu sa zakonom, ide prijava preko DORH-a na Prekršajni sud, a kazne su do 20 tisuća kuna", kazao nam je Slaven Hojski iz DIP-a.

Što se tiče troje kandidata koji su dobili pravo na naknadu izbornih troškova jer su prešli propisani prag od 10 posto, a to su Milanović, Grabar-Kitarović i Škoro, Državno izborno povjerenstvo, u slučaju da utvrdi nepravilnosti, može iskoristiti sankciju za kojom je posegnulo na europskim izborima kad je SDP-u uskratilo dio naknade troškova zbog određenih nepravilnosti.

"Kod ta tri kandidata možemo uzeti dio troškova izborne promidžbe ako nešto utvrdimo. Uz administrativnu sankciju vezanu uz naknadu troškova ide paralelno i prekršajna prijava", pojasnili su nam moguće kazne u DIP-u.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara