Smrt poljskog predsjednika: Zašto je pilot ignorirao upute kontrole leta?

Tekst: Z.J.
Foto: AFP
Video:YouTube

PREMDA još nema službene potvrde o uzroku nesreće, jedan od mogućih uzroka je i pilotska pogreška. Naime, pilot predsjedničkoga zrakoplova odbio je poslušati kontrolore leta koji su željeli preusmjeriti zrakoplov na aerodrom u Minsku ili Moskvi umjesto Smolenska u kojem se nesreća, na kraju, dogodila.

Zamjenik zapovjednika ruskih zračnih snaga Aleksandar Aljošin je objasnio kako je kontrolor leta primijetio da je predsjednički Tupoljev oko 2,5 kilometara prije piste počeo naglo ponirati te je nakon toga pilotu savjetovao da vrati zrakoplov u horizontalan položaj i odustane od slijetanja u Smolensku. "Pilot se oglušio na tu uputu", objasnio je Aljošin.

Međutim, čini se da je oglušivanje na upute kontrole leta bila uobičajena praksa poljskih predsjedničkih pilota. Prije dvije godine pilot je, unatoč zabrani od strane kontrole leta, poslušao naredbu predsjednika koji je i zapovjednik vojnih snaga, te spustio zrakoplov na gruzijski aerodrom u Tbilisiju.

Kriva procjena pilota uzrok nesreće?

Prema priopćenju agencije Interfax, jedan od mogućih uzroka nesreće je i ljudski faktor, odnosno pogrešna odluka pilota. Nakon četvrtog pokušaja slijetanja, pilotu je savjetovano iz kontrole leta da sleti u Minsk zbog loših vremenskih uvjeta, ali je on ipak odlučio sletjeti u Smolensku. Prilikom približavanja pisti za slijetanje zrakoplov je zahvatio stabla, srušio se i zapalio.

Na CNN-u se od jutra prikazuje uživo emisija o današnjoj tragediji te se mnogi stručnjaci izmjenjuju u razgovorima o uzrocima tragedije. Jedan komentator na spekulacije o pilotovoj krivnji za tragediju samo je kratko rekao: "Sigurno nije želio da svi poginu, ali nije jasno zašto se na to odlučio" (na prenisko i prebrzo letenje, op.a).

Nekompatibilni sustavi za slijetanje uzrok nesreće?

U razgovoru za Russia Today, vojni analitičar i bivši poljski vojni pilot Mikhail Fisher je naglasio da je jedan od mogućih razloga nesreće i pogreška u kompatibilnosti sustava za slijetanje, što dosad nitko nije naveo među mogućim uzrocima nesreće. "U Rusiji se koristi jedinstven sustav za slijetanje imena PRMG. Taj sustav radi identično kao sustav koji koriste zapadnjaci, ILS. Ipak, ta dva sustava nisu kompatibilna. Poljski zrakoplov u kojem je stradao državni vrh je bio modificiran za korištenje ILS-a jer je taj zrakoplov letio najčešće među zračnim lukama koje koriste taj sustav", objasnio je Fisher

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara