Snažno pala prodaja automobila u Kini

Snažno pala prodaja automobila u Kini
Foto: EPA

PRODAJA automobila u Kini smanjila se u travnju za 14,6 posto, pokazali su u ponedjeljak objavljeni podaci, signalizirajući nastavak razdoblja snažnog pada golemog tržišta koje je dugo bilo glavni izvor zarade za industriju.

U prošlom je mjesecu u Kini prodano ukupno 1,98 milijuna automobila, objavila je Kineska udruga proizvođača automobila (CAAM).

Zahvaljujući rastu dohodaka i vladinim poticajima, Kina je proteklih godina postala najveće svjetsko tržište automobila i jedno od najbrže rastućih, privlačeći proizvođače iz cijelog svijeta.

Nakon godina snažnog rasta prodaja je u 2018. pala prvi put od 90-ih godina prošlog stoljeća, pogođena usporavanjem domaćeg gospodarstva, trgovinskim sukobima sa Sjedinjenim Državama i vladinim mjerama suzbijanja sumnjivog kreditiranja, što je suzilo kanale financiranja kupnje automobila.

U 2018. prodaja je kliznula 2,8 posto, na 28,1 milijuna vozila, prema prethodno objavljenim podacima CAAM-a, a silazni je trend ubrzao na prijelazu u 2019.

Analitičari pad smatraju posljedicom višegodišnjeg uzleta prodaje

Analitičari dovode u vezu aktualni pad s višegodišnjim razdobljem uzleta prodaje, tumačeći da su potrošači požurili kupiti automobile prije ukidanja poreznih povlastica za kupnju malih vozila.

"Trenutno je glavni razlog pada tržišta nedostatak povjerenja potrošača", objavio je CAAM.

Među čimbenicima koji su pridonijeli padu u travnju izdvajaju i postrožene standarde emisije štetnih plinova u pojedinim dijelovima Kine, što je utjecalo na proizvođače, navodi udruga, ne navodeći pojedinosti.

Zbog kontinuiranog slabljenja prodaje veliki su proizvođači bili prisiljeni sniziti cijene, najavljujući učestalo i promjene modela automobila kako bi ih prilagodili ukusu kineskih potrošača.

Potrošači su trenutno suzdržani, primjećuju u kineskom udruženju proizvođača, izražavajući ipak optimizam uoči stupanja na snagu poreznog rasterećenja za građane i drugih vladinih mjera usmjerenih na poticanje potrošnje.

"Uvjereni smo da će se automobilsko tržište stabilno razvijati u ovoj godini", drže u CAAM-u.

Veliki proizvođači i dalje vjeruju u solidan potencijal kineskog tržišta, osobito kada se radi o terenskim i električnim vozilima. Očekuje se ipak oštrija konkurencija na tržištu električnih vozila, budući da Peking postupno ukida poticajne mjere za njihovu kupnju.

Prema podacima CAAM-a, prošlog je mjeseca u Kini prodano 97.000 novih električnih vozila, za 18,1 posto više nego u istom prošlogodišnjem mjesecu.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
;
Učitavanje komentara