Spot "Nema kajanja" je neopisiva uvreda makedonskom narodu, ali i bezočni plagijat

PREDIZBORNI spot u kome se zaokruživanje desničarske stranke VMRO-DPMNE uspoređuje s lošim izborom za "one night stand" izazvao je žestoke polemike u Makedoniji.

Jedan od karakterističnih komentara dao je skopski list Večer koji je rekao da "nikada u povijesti izbora jedna stranka" - u makedonskom slučaju socijaldemokratska SDSM i njena koalicija "Sunce" - nije išla tako daleko "da uvrijedi vlastiti narod i državu". Prema članku Makedonija i Makedonci su uspoređeni "s jeftinom kurvom pokupljenom s ulice".

Međutim, ako se autorima spota može spočitnuti nedostatak ukusa i "političke korektnosti", autori članka nisu u pravu kada tvrde da nijedna izborna kampanja "nije išla tako daleko".

Dotični spot, naime, uopće nije originalan. Gotovo istovjetan scenarij je poslužio autorima tri godine starog spota premijerno izvedenom na britanskoj TV-postaji Channel 4 uoči tadašnjih parlamentarnih izbora.

Parodija na argumente ideoloških istomišljenika

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dotični je spot, inače, napravljen kao parodija, odnosno jedan od nekoliko spotova kojima su autori - Dan i Lee - nastojali opisati argumente koje koriste vodeće britanske stranke.

Spot koji je inspirirao makedonske socijaldemokrate je parodija na argumente njihovih ideoloških istomišljenika - Laburističke stranke. U njemu djevojka nakon burne noći završi s konzervativcem koji će joj zagorčavati život sljedeće četiri godine.

Kraj spota - koji iz razumljivih razloga nije imao svoj makedonski ekvivalent - donosi ulazak djevojčinog bivšeg momka Anthonyja (koji simbolizira vladajuće laburiste i njihovog tadašnjeg šefa Tonyja Blaira). Djevojka ga moli da mu se vrati, te mu oprašta rat u Iraku i korupcijske afere, ali on joj kaže da je "napravila izbor i mora s njime živjeti".

D.A.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara