Stranim trgovačkim lancima hrvatsko tržište više nije zanimljivo
Foto: Arhiva
KONZULTANTSKA kuća A.T. Kearney provela je globalno istraživanje o razvoju maloprodaje za 2011. godinu u kojem je zaključeno kako hrvatsko tržište, kao i ostala tržišta Jugoistočne Europe, više nisu na listi prioriteta velikih trgovačkih lanaca, već je njihov fokus prebačen na Brazil i ostale zemlje Južne Amerike.
Usporen izlazak iz gospodarske krize, jaka tržišna konkurencija, rat cjenovnim sniženjima i promjenjive navike potrošača i dalje pritišću globalne trgovačke lance na širenja na nova tržišta. Zemlje Južne Amerike predstavljaju atraktivna tržišta zbog impresivnog rasta od prosječnih 6 posto BDP-a kojeg su ostvarile tijekom recesije. Za razliku od njih, Hrvatska i ostatak Jugoistočne Europe mnogo sporije izlaze iz krize.
Hrvatska nije u top 30 zemalja na listi trgovačkih lanaca
Zlatko Bazianec, konzultant u A.T. Kearneyu tvrdi kako Hrvatska ove godine nije među top 30 zemalja na koje se lanci žele širiti. "Najvažniji razlog za to su sporiji izlazak iz krize te stagnacija potrošnje. Za razliku od Hrvatske, tržišta Južne Amerike još uvijek nisu zasićena brojnim trgovačkim lancima i centrima. Uz veliku otpornost na gospodarsku krizu, rastući udio gradskog stanovništva, te održivi rast maloprodaje, Brazil je na najvišoj poziciji na ljestvici želja globalnih igrača. Ipak, vidjet ćemo koliko će u sljedećim godinama ulazak Hrvatske u EU utjecati na odluke trgovačkih lanaca na širenje u Hrvatsku", kaže Bazianec.
Ubrzo bi u fokusu trgovački lanaca mogla biti Afrika
Velik rast svjetske populacije i povećanje opsega trgovačke razmjene prisili su trgovačke lance da konstantno svoju strategiju prilagođavaju aktualnim događanjima na tržištu. Tako je u ranim 2000. naglasak bio stavljen na Istočnu Europu i nove članice Europske unije. Kina je primanjem u Svjetsku trgovinsku organizaciju 2001. godine preuzela glavni fokus, a nakon toga je uslijedilo širenje tržišta u Jugoistočnoj Aziji, Latinskoj Americi i na Bliskom istoku.
"Gospodarska kriza je ubrzala promjenu ravnoteže i pomicanje fokusa sa Zapada na Istok. Zanimljivo je da je tijekom proteklih deset godina pet zemalja konzistentno plasirano među top 10 najzanimljivijih tržišta za širenje trgovačkih lanaca, a to su Kina, Indija, Rusija, Čile i Vijetnam. Bliski Istok ostaje vrlo atraktivna regija no očekujemo da će uskoro glavno područje fokusa za globalne trgovačke lance postati Afrika", zaključio je Bazianec.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati