Taksisti poručili: Mi financiramo vladu i političare, a ne Uber, neka nas zaštite! Evo što im je Uber odgovorio
Foto: Patrik Maček/Pixsell
PREDSTAVNICI Udruženja taksi prijevoznika pri Hrvatskoj obrtničkoj komori, Radio Taxija, Eko taxija, Udruženja taksi obrtnika Dubrovnik, Udruge za promicanje auto taksi prijevoza – Radio Taksi Split i Udruge VG Taxi danas su u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture predali više od 5000 primjeraka svojih primjedbi i prijedloga na nacrt prijedloga Zakona o prijevozu u cestovnom prometu.
U priopćenju dodaju da su primjedbe i prijedlozi rezultat dugogodišnjeg iskustva, stručnih mišljenja i svih dosadašnjih napora u dvogodišnjoj borbi za osiguravanje jednakih uvjeta za pružanje usluga autotaksi prijevoza u Hrvatskoj te prevencije potencijalnih štetnih posljedica po hrvatski promet i turizam pogodovanjem stranoj tvrtki.
Tvrde dalje da su time pokazali kako njihove stavove podupire i struka i kako je posebno važno da se ovim nacrtom prijedloga gradovima oduzima mogućnost kreiranja prometne politike koja pogoduje mjesnom turizmu, životu i javnom prijevozu.
"Postavlja se pitanje – zašto i u čijem interesu?
Naglasili su kako već dvije godine pokušavaju na sve načine ukazati da tvrtka Uber krši zakone, neke presude su to već i potvrdile, ali kako kažu, umjesto kazne, Vlada im je odlučila pokloniti zakon po njihovoj mjeri, a na štetu građana, prije svega njihove sigurnosti", stoji u priopćenju.
"Ne možemo i nećemo prešutjeti da hrvatska Vlada pogoduje stranoj tvrtki tako što ne provodi postojeće zakone umjesto da zaštiti domaće taksiste i sigurnost građana. Neki dan smo svjedočili apsolutnom presedanu – Europski sud pravde presudio je da je Uber transportna kompanija, a ne digitalni servis. Pitam naše političare – hoćemo li mi stvarno ići protiv presude Europskog suda, protiv pravde?", poručio je Miletić.
"Ovo je zadnja prilika da se spase taksisti, njihova egzistencija i obitelji, ali i funkcionalnost i sigurnost prometa, odnosno javnog prijevoza. Taksisti cijelo vrijeme poštuju sve zakone, plaćaju poreze, davanja, dozvole, licencije, što čini svotu od 150 milijuna kuna godišnje u državnom proračunu. Inzistiramo da se nacrt prijedloga zakona izmjeni, u najboljem interesu svih građana, taksista i države. Tražimo da Vlada i političari napokon krenu štiti interes nas obrtnika i malih poduzetnika jer ih desetljećima financiramo mi, a ne američki Uber registriran u Nizozemskoj.", poručio je Božo Miletić, predsjednik Udruženja taksi prijevoznika pri Hrvatskoj obrtničkoj komori.
Uber: Reforma će donijeti brojne dobrobiti hrvatskim građanima
Ubrzo nakon što su taksisti predali svoje primjedbe, stigao je i odgovor Ubera. Prenosimo ga u cijelosti.
"Načini na koje se ljudi kreću gradom mijenjaju se diljem svijeta zato pozdravljamo da je vlast prepoznala potrebu za regulativom koja će koristiti hrvatskim građanima, gradovima i gospodarstvu.
Uvođenje elektroničke aplikacije kao alternative zastarjelom taksimetru te prepoznavanje učinkovitosti GPS-a bitan je korak prema digitalnoj transformaciji hrvatskog društva jer pokazuje da razvoj slijedi smjernice Europske komisije i najbolje regulatorne prakse iz država EU-a.
Iako novim zakonom nije prihvaćen naš prijedlog, koji je u skladu s preporukama Europske komisije, smatramo da će reforma donijeti brojne dobrobiti hrvatskim građanima poput mogućnosti zapošljavanja, veći izbor na tržištu za korisnike usluga prijevoza, nižim cijenama i boljom kvalitetom.
Ovim putem, pozivamo sve građane da obave svoje demokratsko pravo te da putem sustava e-Savjetovanje komentiraju prijedlog zakona koji nastoji liberalizirati tržište autotaksi prijevoza".
Ministarstvo: Otvoreni smo za sve kvalitetne prijedloge
Oko 13.30 oglasilo se i Ministarstvo.
"Nastavno na medijske natpise o predaji značajnog broja primjedbi i prijedloga na nacrt prijedloga Zakona o prijevozu u cestovnom prometu, a koje su danas predali predstavnici Udruženja taksi prijevoznika pri Hrvatskoj obrtničkoj komori, u nastavku dostavljamo očitovanje Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.
Ministarstvo pozdravlja odluku udruženja taksista, kao i svih onih koji su se odlučili sudjelovati u javnoj raspravi o Zakonu o prijevozu u cestovnom prometu.
Kao što smo i ranije isticali, otvoreni smo za sve kvalitetne prijedloge koji mogu doprinijeti poboljšanju Zakona, a u čijoj smo se izradi vodili načelom da svi rade pod jednakim uvjetima i da se olakšaju administrativne barijere za ulazak u posao, a što bi za posljedicu imalo i veći broj zaposlenih.
Potrebno je napomenuti kako se pri izradi prijedloga zakonskog rješenja ponajprije vodila briga o građanima i osluškivalo njihove potrebe, a predloženi nacrt Zakona upravo bi građanima trebao omogućiti sigurniji, dostupniji, kvalitetniji i jeftiniji taksi prijevoz.
Podsjećamo kako je nacrt Zakona u javnoj raspravi do 31. prosinca 2017. godine i ovim putem pozivamo svu zainteresiranu javnost da se uključi u javnu raspravu i na taj način doprinese kvalitetnom zakonskom rješenju", stoji u njihovom priopćenju.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati