Tolušić šuti o Vasinom kumu. Upravo to savršeno opisuje Hrvatsku
KUMU zamjenika predsjednika HDZ-a Milijana Brkića Blažu Curiću, inače umirovljenom branitelju, jučer je na osječkom sudu određen istražni zatvor.
Ono što je Brkićev kum napravio tek je početak problema
Curić, koji je zaposlen kao vozač u Ministarstvu poljoprivrede, vozio je baš ministra Tomislava Tolušića. Brkićev kum i Tolušićev vozač Franji Vargi, Mamićevom falsifikatoru SMS poruka, dojavio je da mu se sprema policijski pretres i poručio da uništi hard diskove i izbriše sve dokaze s mobitela. To je napravio preko jednokratne kartice, no uz sebe je imao uključen i svoj mobitel pa ga je policija relativno lako pronašla.
U srijedu ujutro je kao bomba odjeknula vijest da je uhićen vozač jednog ministra. Ubrzo se doznalo da je riječ o vozaču ministra Tolušića. Nije trebalo dugo proći da se dozna i da je baš taj vozač kum Milijana Brkića Vase.
Jasno, u fokusu javnosti našao se sam čin Brkićevog kuma koji ni na kakav legalan način nije smio imati informacije iz tajne istrage koje je dojavio Vargi kako bi ga upozorio da se riješi dokaza. U javnosti se, sasvim opravdano, propitivalo i je li zapravo riječ o obračunu unutar HDZ-a. Ovdje treba biti jasan, ako je napravio za što se sumnjiči, Brkićev kum počinio je ozbiljno kazneno djelo, no to je tek početak problema.
Jedno pitanje su svi zaboravili postaviti
Jedno od važnijih pitanja na koja će morati odgovoriti DORH je ono kako je jedan vozač u ministarstvu mogao imati povjerljive informacije koje je zloupotrijebio na najgori mogući način, no jedno pitanje kao da su svi zaboravili postaviti.
Pitanje je to kako je Blaž Curić, kum Milijana Brkića Vase, uopće zaposlen kao vozač ministra poljoprivrede Tomislava Tolušića. A baš to pitanje pokazuje koliko je Hrvatska zastranila i koliko je najgora vrsta uhljebljivanja u ovoj zemlji zapravo postala opće mjesto.
Teško je doista povjerovati da Brkić, drugi čovjek HDZ-a i predvodnik desne struje u toj stranici, nije imao baš nikakve veze sa zapošljavanjem svog kuma koji je inače umirovljeni branitelj. Uostalom, prije nego što je počeo voziti Tolušića, Curić je radio kao Vasin vozač u HDZ-u.
Ako je svom kumu, kako je razumno pretpostaviti, pomogao da postane Tolušićev vozač, motivi za to su mu mogli biti različiti. Ti motivi sežu od toga da je tek htio egzistencijalno zbrinuti tog kuma kod, kako se više puta spekuliralo, bliskog mu Tolušića (koji je u jednoj varijanti figurirao kao osoba koja bi trebala preuzeti HDZ baš kao Brkićev izbor) do tog da je Curić na mjesto Tolušićeva vozača došao kako bi Brkić Tolušića mogao nadzirati.
U Hrvatskoj bi vijest bila da kum nije priključen na državnu sisu
No stavimo li sve to na stranu, ostaje bijedna slika Hrvatske kao uhljebistana, zemlje u kojoj se zbog sitnih, partikularnih interesa bez ikakvih objektivnih kriterija kojekakve parazite gura na razne pozicije. Plaćamo ih, jasno, mi.
Hrvatska je postala zemlja u kojoj bi vijest bila da kum, recimo, zamjenika predsjednika vladajuće stranke nije uhljebljen na sisu koja se zove državni proračun. To da nečiji kum prima naš novac upravo zato što je nečiji kum u ovoj zemlji više jednostavno nije vijest. U nekoj normalnoj zemlji to bi vjerojatno bio veliki skandal. Ne i u Hrvatskoj.
Index je svejedno, vodeći se ipak logikom da je uhljebljivanje kumova praksa koja dugoročno potpuno uništava Hrvatsku, još u srijedu, odmah po izbijanju afere, poslao upit Ministarstvu poljoprivrede.
Postavili smo nekoliko pitanja Ministarstvu poljoprivrede o zapošljavanju Vasinog kuma
Zanimalo nas je kada je i na kojem natječaju Curić dobio posao vozača u Ministarstvu poljoprivrede, na temelju kojih kompetencija i kvaliteta, koliko je bilo kandidata, na temelju čega je baš Curić izabran kao najbolji kandidat te kakvu je ulogu u zapošljavanju imalo to što je Curić kum Milijana Brkića, zamjenika predsjednika HDZ-a, te to što je već radio kao vozač Milijana Brkića u HDZ-u.
Još uvijek nam se nisu udostojili odgovoriti.
Valja podsjetiti kako je riječ o ministarstvu koje ima šest vozača. I nije jedino koje raspolaže približno tolikim brojem vozača.
Uhljebljivanje kumova, rođaka i partijskih poslušnika je postalo toliko normalno da Ministarstvo više i ne pokušava odgovoriti na pitanja o tome
Zato smo ih pitali i tko je donio odluku o zapošljavanju šest vozača u Ministarstvu, kojim se točno potrebama Ministarstva pravda toliki broj vozača te koliki trošak za državni proračun predstavlja šest vozača u Ministarstvu poljoprivrede na mjesečnoj bazi.
Neće vas vjerojatno iznenaditi da ni na to pitanje nismo dobili nikakav odgovor.
To zapravo i ne čudi. U Hrvatskoj je postalo toliko normalno da se novcem onih koji ga uistinu stvaraju financira vojska kumova, rođaka i partijskih podobnika da se onima koji iza tog sustava stoje vjerojatno čini potpuno besmislenim odgovarati na ikakva pitanja o tome.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati