Tvrtka Vuka Vukovića predvidjela je Bidenovu pobjedu i rezultate u ključnim državama
KOMPANIJA Oraclum Intelligence Systems, na čelu s dr. sc. Vukom Vukovićem sa Sveučilišta u Oxfordu, na nedavno održanim predsjedničkim izborima u SAD-u predvidjela je ne samo Joea Bidena kao pobjednika, već i rezultate u ključnim saveznim državama te ukupnu raspodjelu elektorskih glasova s minimalnim odstupanjem.
Jedina od svih analitičkih kuća koja je dobro predvidjela
Oraclum je britanska firma koja koristi društvene mreže i strojno učenje za predviđanje izbora, kretanja na tržištu, potražnju za proizvodima i ponašanje potrošača. Tvrde da su jedini od svih velikih analitičkih kuća ispravno procijenili da će demokratski kandidat Biden osvojiti oko 294 elektorska glasa, dok je većina drugih anketa pokazivala mnogo premoćniju Bidenovu pobjedu, s osvojenih preko 350 elektorskih glasova.
Također, Oraclum je jedini ispravno prognozirao pobjedu republikanca Donalda Trumpa u saveznoj državi Floridi te minimalnu Bidenovu prednost (razliku manju od 1 posto) u saveznim državama Pennsylvaniji, Michiganu i Wisconsinu. Druge ankete su primjerice procjenjivale pobjedu Bidena na Floridi i njegovu mnogo veću prednost (između 5 i 8 posto) u Pennsylvaniji, Michiganu i Wisconsinu.
"Iako se mnogo govorilo o tzv. blue wave fenomenu prema kojem se nakon prebrojanih prvih glasova očekivao veliki preokret u korist demokratskog kandidata, naš model je jasno pokazivao da taj efekt neće biti toliko izražen i da će rezultati izbora biti prilično neizvjesni. No iako naš model nije podcijenio još uvijek aktualnog predsjednika, jasno smo predvidjeli Bidenovu pobjedu. Precizna prognoza ishoda američkih predsjedničkih izbora samo je još jedan dokaz robusnosti naše BASON metodologije, na što je cijeli naš tim iznimno ponosan", rekao je Vuk Vuković, suosnivač i direktor Oracluma.
Što je BASON metodologija?
Oraclum je razvio inovativnu BASON metodologiju koja omogućuje procjenu ishoda prema najvećoj vjerojatnosti da će se dogoditi. Metodologija se temelji na dva koncepta zbog kojih nije potrebno koristiti modele koje koriste klasične anketne metode u prilagodbi svojih uzoraka - mudrosti masa i mrežnoj analizi prijateljstava na društvenim mrežama. Ispitanike se ne pita za koga će glasati, već za koga misle da će pobijediti na izborima te za koga misle da će glasati njihovi prijatelji, obitelj i susjedi.
Na temelju toga moguće je agregiranjem svih pojedinačnih različitih mišljenja dobiti točnu predikciju konačnog ishoda bez nužnosti reprezentativnog uzorka populacije.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati