U povodu premijere Opere "Lady Macbeth Mcenskog okruga"

Na pozornici zagrebačkoga Hrvatskog narodnog kazališta (HNK), gdje će se 24. siječnja premijerno izvesti opera "Lady Macbeth Mcenskog okruga", publika i novinari večeras su s umjetnicima koji je pripremaju razgovarali o tom slavnom djelu Dmitrija Šostakoviča.

Kao posebnost nove predstave Vlatka Oršanić, kojoj je to peti put da tumači naslovnu ulogu Katerine, izdvojila je to što će orkestar biti smješten na pozornici. Za svoju ulogu, koju je do sada igrala u njemačkim kazalištima, rekla je da je ne doživljuje "kao monstruozan, već kao ljudski, emotivan i snažan lik".

Mladen Tarbuk, koji će ravnati orkestrom, ocijenio je da je predstava "izrazito zahtjevna i za soliste i za zbor" te da to kombinacija novoga dramskog jezika i Šostakovičeve glazbe.

U predstavi će nastupiti, uz ostale, Neven Belamarić, ruski solist Sergej Kiseljov, nizozemski tenor Frank van Aken, Ivanka Boljkovac, Zrinko Sočo. Redatelj i scenograf je gost iz Njemačke Thomas Schulte-Michels, kostimografkinja je Susanne Thaler, a oblikovatelj svjetla Deni Šesnić.
Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zagrebačka opera prvi je put to djelo izvela 1937. u režiji Margarete Froman, tri godine nakon praizvedbe u Lenjingradu 1934. Drugu predstavu u Moskvi režirao je Sergej Ejzenštejn, no zbog Staljinove negativne ocjene u "Pravdi" uskoro je bila zabranjena.

Šostakovič ju je potkraj 50-ih preradio te praizveo 1963. u Moskvi pod naslovom "Katerina Izmailova". Prvu inozemnu izvedbu režirao je iste godine u Londonu Vlado Habunek, a u početku 1964. Opera HNK ju je izvela u Zagrebu u nazočnosti sama autora. S tom je predstavom zagrebačka Opera gostovala diljem svijeta i svrstana je među vodeće svjetske operne kuće.

Nakon Šostakovičeve smrti 1975. sve više se izvodila izvorna verzija. "Lady Macbeth Mcenskog okruga" nastala je po mračnoj pripovijetki Nikolaja Ljeskova, na libreto Aleksandra Preisa i samog skladatelja.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara