Uber zabilježio rekordni gubitak u drugom tromjesečju
UBER je izvijestio da je drugo tromjesečje zaključio s gubitkom od 5,2 milijarde dolara zbog velikih troškova i oštre konkurencije. U istom razdoblju prošle godine poslovali su s gubitkom od 878 milijuna dolara.
Rekordni gubitak u ovogodišnjem drugom tromjesečju povezan je s kompenzacijskim troškovima proizišlim iz uvrštenja dionica u kotaciju njujorške burze početkom godine, a koji su iznosili 3,9 milijardi dolara.
Bruto rezervacije, pokazatelj ukupne vrijednosti vožnji prije troškova vozača i ostalih troškova, porasle su za 31 posto, na 15,76 milijardi dolara.
Broj aktivnih korisnika Uberovih usluga tijekom jednog mjeseca porastao je na 99 milijuna na globalnoj razini, s 93 milijuna na kraju prvog tromjesečja i 76 milijuna u drugom prošlogodišnjem tromjesečju.
Ukupni prihodi poskočili su za 14,4 posto, na 3,2 milijarde dolara. Troškovi su pak više nego udvostručeni, na 8,7 milijardi dolara, između ostalog zbog naglog povećanja troškova istraživanja i razvoja.
Rast prihoda bio je ipak nešto sporiji nego u prethodnim tromjesečjima, zbog žestoke konkurencije, što je i dovelo do toga da je Uber zabilježio najveći kvartalni gubitak do sada, piše BBC.
"Uber troši novac potpuno neshvatljivom mjerom, a njegov neto gubitak u ovom je kvartalu nadmašio čak i velikodušne procjene za kompaniju, koja je 2019. prigodno nazvala 'investicijskom godinom'. Uber je prijavio prihode od 3,17 milijardi dolara, a prilagođeni gubici su 5,24 milijardi. Unatoč tome, Uber je u tom permanentnom gubitku novca zauzeo stav da je čaša polupuna", piše web stranica gizmodo.com.
"U srpnju je Uberova platforma prvi put dosegnula više od 100 milijuna mjesečno aktivnih korisnika"
"Strategija naše platforme i dalje daje snažne rezultate jer su putovanja porasla za 35 posto, a bruto rezervacije 37 posto u stalnoj valuti, u usporedbi s drugim kvartalom prošle godine. U srpnju je Uberova platforma prvi put dosegnula više od 100 milijuna mjesečno aktivnih korisnika jer sve više i više postajemo integralni dio svakodnevice u gradovima širom svijeta", rekao je Uberov direktor Dara Khosrowshahi.
Uber i njegovi konkurenti puno troše na širenje, no Khosrowshahi tvrdi da pritisak konkurencije ipak slabi.
Konkurencija je počela više voditi računa o troškovima i situacija se u tom pogledu poboljšava od prvog tromjesečja, tvrdi Khosrowshahi.
Tvrtka i dalje agresivno ulaže, ali očekuje se da će trošiti manje na promociju i na poticaje usmjerene na povećanje tržišnog udjela.
Uber i njegov konkurent Lyft tradicionalno isplaćuju razne novčane naknade kako bi privukli vozače, ali puno troše i na širenje na područja poput tehnologija visoko automatizirane vožnje i dostave hrane.
Prije uvrštenja u burzovnu kotaciju u Uberu su priznali da možda nikada neće poslovati s dobiti. Pokušavaju ipak uvjeriti investitore da će rast generirati ne samo uslugama vožnje nego i ostalim logističkim uslugama, uključujući dostavu hrane.
Uberov plan za daljnjim i neograničenim spaljivanjem novca završit će, prema njegovom vlastitom preoptimističnim cilju, tako što će kompanija postati "Amazon za prijevoz". Napokon, Amazon je također izgubio gomilu novca nakon što je izašao na burzu, ali sada grabi goleme stope profita. Ali Amazon je usput ulagao na način koji je u to vrijeme davao stvarnu vrijednost, a ima je i danas, primjerice kroz vlasništvo nad skladištima.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati