Vrhunac ironije: Hrvati će doslovno u petoj brzini izgraditi Pelješki most!
"IZGRADNJA Pelješkog mosta i drugih infrastrukturnih projekata nema veze s hrvatskim proračunom. Infrastrukturni poslovi, Hrvatske autoceste (HAC) i Hrvatske ceste (HC) nisu u okviru proračuna", grmio je danas premijer Ivo Sanader na sjednici Vlade napadajući sve one "neznalice" koji su se drznuli propitivati ulaganja u most u recesijska vremena.
Video: Vlada "skresala" troškove na račun plaća, a od Pelješkog mosta ne odustaje
Naime, iako su mnogi uvjereni kako Sanaderova vlada nije jedina koja ulaže u "projekt Pelješkog mosta", već i mnogi drugi koji kupuju zemljišta i tako se nadaju profitu od upornosti HDZ-ovske vlade, "spin majstor" pokušao je danas objasniti - neobjašnjivo.
"Vidite, mnogi kažu smanjujete plaće, a gradite Pelješki most! A ja ću reći još jednom i to vrlo otvoreno za hrvatsku javnost da to nema veze s proračunom", krenuo je Sanader danas u otvoreni napad na neistomišljenike nazivajući ih neznalicama.
Ceste se same grade i bujaju bez kontrole
Tako smo danas 25. ožujka ljeta gospodnjeg 2009. bogatiji i za saznanje kako su svi oni dugi i svečani govori na otvaranjima dionice autocesta na kojima je obavezno bio prisutan premijer Ivo Sanader nisu zapravo zasluga njegove Vlade i njega samog, ali i njegovog HDZ-a, već "mitskog i nedokučivog" HAC-a i HC-a koji se ne financiraju "iz proračuna", nego iz "Bogtepitaj" koje stavke i financijskog izvora. Štoviše, te dvije "moćne" organizacije ljubomorno čuvaju svoje novce i to tako da ta sredstva ne mogu ići u ništa doli izgradnje cesta!
U petoj brzini do mosta
Ako se Sanader danas shvati doslovno, stječe se tako i dojam da su HAC i HC neovisni od politike Vlade, ali i proračunskog novca, pa tako ispada da će hrvatski građani vozeći i doslovno u petoj brzini, plaćajući trošarine i pristojbe za autocestu zapravo sami izgraditi Pelješki most.
No, bez obzira na današnji, još jedan u nizu Sanaderovih spinova i beskrajno ironiziranje izgradnje Pelješkog mosta, svakako treba spomenuti ne samo slovo Zakona, već i na koji način posluju HAC i HC, odnosno kako se financira izgradnja ceste i autocesta.
Što kaže zakon?
"Izgradnja autocesta, njihovo upravljanje i održavanje može se financirati sredstvima iz proračuna, dakle sredstvima svih građana poreznih obveznika, bez obzira koliko često oni koristili autoceste. U tom slučaju se davanja za neke druge proračunske namjene, zdravstvo, obrazovanje i druge moraju umanjiti", objašnjava se u Zakonu iz kojeg na koncu proizlazi činjenica kako zapravo nema besplatnih autocesta.
Drugi način financiranja izgradnje autocesta jest plaćanje od strane korisnika koji cestarinu plaćaju svaki put kad koriste određenu infrastrukturu. S obzirom na transparentnost ove Vlade i objavu podataka možemo samo nagađati iz koje će se kase uzimati novci.
HDZ tvrdio prije dvanaeset godina da most razdvaja Hrvate!
Također, vrhunska je ironija, a što danas mnogi zaboravljaju, kako je upravo ideja izgradnje Pelješkog mosta potekla od prvog "crvenog" župana. Riječ je pokojnom županu Dubrovačko neretvanske županije Ivanu Šprlji koji je još 1997. godine na svojim predizbornim plakatima SDP-a nosio ideju Pelješkog mosta. Luka Bebić, tadašnjih oponent Šprlji, iz Neretve je grmio kako SDP razdvaja hrvatski narod jer se mostom "preskaču" Hrvati iz dijaspore.
Danas 12 godina kasnije, sve je to tako daleko da više uopće nije niti istina, a Pelješki most svakog dana sve više poprima karikaturalne obrise, koje ćemo svi mi itekako platiti.
Ilko Ćimić
Foto: Davor Pongračić (Cropix)
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati